رئیس جمهور از مردم کشور خواست بطور جدی در مصرف آب صرفه جویی کنند

ارسال کننده خبر غلامرضا اخلاقی

رئیس جمهور از مردم کشور خواست بطور جدی در مصرف آب صرفه جویی کنند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: هیات وزیران روز چهارشنبه با توجه به وضعیت منابع آب کشور و کاهش بارندگی ها نسبت به سال گذشته و سالهای قبل و کمبود شدید ذخایر آبی، از عموم مردم ایران و بویژه مردم شهر تهران خواست به طور جدی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیات وزیران در این جلسه که به ریاست دکتر حسن روحانی رییس جمهور تشکیل شد، ابراز امیدواری کرد که با تدابیر دولت و همراهی صمیمانه مردم ایران اسلامی، مشکل شدید کمبود آب به نحو مناسبی برطرف شود.

در ابتدای این جلسه، هیات وزیران پس از ارائه گزارش وزارت نیرو درخصوص مقایسه میزان بارندگی در سال های اخیر و روند نزولی بارندگی ها و کاهش شدید ذخایر آبی، مجموعه ای از پیشنهادهای این وزارتخانه را برای ساماندهی بهینه مصرف آب در تهران و واکنش نسبت به مشترکان پرمصرف، مورد بررسی و تصویب قرار داد.

هیات وزیران با تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل اجرای خط انتقال آب از سد ماملو به تهران و تصفیه خانه سد ماملو موافقت کرد.

اختصاص ۳۹۵ میلیارد ریال برای پیشگیری و مقابله با آثار زیان بار سطح آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور

همچنین اصلاح اساسنامه شرکت سرمایه گذاری و توسعه سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم و اصلاح اساسنامه شرکت صید صنعتی منطقه آزاد چابهار از تصویب دولت گذشت.

همچنین با تصویب هیات دولت مبلغ ۳۹۵ میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و مقابله با آثار زیان بار سطح آتش سوزی در جنگل ها و مراتع کشور در اختیار سازمان جنگل ها و مراتع و آبخیزداری کشور و استاندار گلستان قرار گرفت.

اصلاح اساسنامه صندوق ملی محیط زیست

اصلاح اساسنامه صندوق ملی محیط زیست از دیگر مصوبات جلسه روز چهارشنبه هیات دولت بود که به منظور کمک به تقلیل آلاینده های زیست محیطی و جلوگیری از تخریب محیط زیست و به منظور حفاظت ، احیاء و بهره برداری پایدار از محیط زیست، منابع طبیعی و تنوع صندوق ملی محیط زیست تاسیس می شود.