توضیح ابتکار درباره توزيع بنزين آلوده

ارسال کننده خبر حسین محمودی

توضیح ابتکار درباره توزيع بنزين آلوده

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: محیط زیست ایران بسیار آسیب پذیر شده و اگر با روش گذشته ادامه دهیم نتیجه فاجعه بار خواهد بود.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار ظهر امروز در مراسم هفته دولت در شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: اگر تغییر نگرش و باور به وجود نیاید و به روش گذشته با محیط زیست خود برخورد کنیم در آینده ای نزدیک دچار خسارت های بی شماری خواهیم شد.

وي افزود: نسل آینده حقوقی دارد که مسئولیت ما را سنگین می کند كه در اين زمينه هر ایرانی باید در حفظ محیط زیست خود تلاش لازم را داشته باشد. معاون رئیس جمهور، بهترین دستاورد دولت تدبیر و امید را بازگشت آرامش و ایجاد امید در بین مردم برشمرد و عنوان كرد: آرامش پایه رشد و توسعه پایدار است، در فضای آرام همه بهتر می توانند فکر کنند و به آینده امیدوار باشند.

رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست با اشاره به اينكه منشأ آلودگی ها يكي از چالشهای مهم محیط زیست است،‌اعلام كرد: آب، حفظ جنگل و منابع طبیعی، پسماند و تغییر الگوی مصرف از اولویت های سازمان حفاظت از محیط زیست است كه به آنها توجه وي‍ژه اي خواهد شد. ابتکار، بنزین عرضه شده در دولت قبلی را یکی از مهمترین دلایل آلودگی هوا دانست و گفت: در حال حاضر بنزین آلوده توزیع نمی شود و تا پایان آبان ماه در هشت کلانشهر کشور بنزین با کیفیت یورو ۴ عرضه خواهد شد.

وي افزود:‌ در اين زمينه طبق توافقنامه ای با وزارت کشور،‌ ارتقا سیستم حمل و نقل عمومی و بحث پسماند باید از اولویت های ادارات هر شهر باشد.

مشکلات اسلامشهر در هیئت دولت مطرح شود
همچنين در اين مراسم فرماندار اسلامشهر با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی مرغوب است، اظهار داشت: آب کشاورزی اسلامشهر از کانال های نواب و محمدیه تامین می شود.

امیرالله حقیقی، جمعیت اسلامشهر را بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به تراکم بالای جمعیتی در این شهرستان، متاسفانه تا کنون برای رفع مشکلات زیرساخت های این منطقه اقدامی صورت نگرفته است. اين مسئول يادآور شد:‌ایجاد فاضلاب شهری، احداث مترو، ایجادشهرک صنعتی مصوب، تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و کمربندی جنوبی از مهمترین درخواست های شهروندان اسلامشهر است که امیدواریم استاندار با مطرح کردن این موارد در هیات دولت بتواند به ما کمک کند.

گفتنی است بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهری با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و افتتاح نمایشگاه دستاوردهای ادارات شهرستان اسلامشهر در دولت تدبیر و امید از برنامه های سفر معصومه ابتكار معاون رئیس جمهوری به شهرستان اسلامشهر بودش