ابتکار برای احیای تالاب آق به آستارا می آید

81013642-5452156

فرستنده:حسین محمودی

آستارا – ایرنا – معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برای حضور در ویژه برنامه احیای تالاب آق ، هفته آینده به آستارا سفر می کند.
ابتکار برای احیای تالاب آق به آستارا می آید
به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ویژه یرنامه روز جهانی تالاب ها (دوم فوریه مصادف با 13 بهمن ماه) که با حضور مقامات و مسوولان کشوری و محلی در تالاب آق شهرستان آستارا برگزاری می شود ، میهمان غرب گیلان خواهد بود.

محمدرضا برجی افزود: تالاب آق آستارا بخشی از پناهگاه حیات وحش لوندویل آستاراست که در سال های اخیر به علت مدیریت غیراصولی به خشکی گراییده و ارزش اکولوژیک خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: برای احیای این تالاب مهم غرب گیلان ، اقدامات اساسی تغییر جهت دو منبع آب جاری حاشیه این تالاب به سمت کاسه آبی آن انجام شده است.

وی اظهار کرد: با تغییر جهت این دو منبع آب جاری و با اجرای طرح های تکمیلی ، 62 هکتار از عرصه آبی تالاب آق آستارا احیا شده و این پهنه مهم تالابی کشور وارد چرخه طبیعی و قبلی خود می شود.

وی از برگزاری نمایشگاه ارزش های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی تالابها ، سکوهای دیده بانی ، فرایند احیا و پرنده نگری همزمان با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در شهرستان آستارا خبر داد.

وی گفت: همه ویژه برنامه های روز جهانی تالاب ها با محوریت آگاهی رسانی و انتقال نگرانی شرایط تالاب ها به حوزه عمومی جامعه انجام می شود و بیشتر رویکرد فرهنگی و اجتماعی داشته و مخاطب اصلی آن نیز مردم است.

به گزارش ایرنا ، همه ساله در روز دوم فوریه که تحت عنوان ˈروز جهانی تالاب هاˈ نامگذاری شده ، آیین های متعددی در مناطق مخلتف جهان و ایران برگزار می شود