۸۰ هکتار از اراضی پناهگاه حیات وحش میانکاله در آتش سوخت

ارسال کننده غلامرضا اخلاقی

۸۰ هکتار از اراضی پناهگاه حیات وحش میانکاله در آتش سوخت

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: عصر روز گذشته (شنبه ۹۳/۵/۴) بر اثر وقوع آتش سوزی ۸۰ هکتار از اراضی پناهگاه حیات وحش میانکاله بطور کامل در آتش سوخت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر در این باره گفت: به دنبال وقوع حریق در ساعت ۱۷ عصر دیروز بلافاصله محیط بانان بوسیله یکدستگاه تراکتور و تانکر آب عازم محل آتش سوزی شدند.

زمان رضا احمدی افزود: با توجه به گرمای هوا، وزش باد و گستردگی آتش، از فرمانداری شهرستان بهشهر، آتش نشانی و پاسگاه انتظامی بندرامیر آباد، یگان حفاظت منابع طبیعی، شهرداری بهشهر و تعدادی از علاقه مندان به طبیعت درخواست کمک شد.

پس از ۸ ساعت تلاش کلیه دستگاه های مذکور آتش در ساعت یک بامداد امروز (یکشنبه ۹۳/۵/۵) مهار شد.

علت وقوع آتش سوزی عامل انسانی و یقینا عمدی می باشد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر گفت: در جریان این آتش سوزی ۸۰ هکتار از اراضی پناهگاه در محدوده ای بنام میانکاله صحرا با پوشش گیاهی ۷۰ درصد سازیل و ۳۰ درصد انار وحشی و تمشک در آتش سوخت.

محدوده وقوع آتش سوزی در قلب پناهگاه بوده و زیستگاه اصلی قرقاول و دراج می باشد اما از تلفات جانوری هنوز برآوردی انجام نشده است.

وی گفت: علت وقوع آتش سوزی عامل انسانی و یقینا عمدی می باشد. به همین جهت موضوع از طریق دادستان و اداره آگاهی شهرستان بهشهر در دست بررسی است.