عامل کشتار یک کل و یک بز وحشی در رابر کرمان دستگیر شد

ارسال کننده خبر اردلان فضلی

عامل کشتار یک کل و یک بز وحشی در رابر کرمان دستگیر شد

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: به دنبال دریافت گزارشی از عشایر مستقر در منطقه شکار ممنوع انجرک مبنی بر شنیدن صدای شلیک چندین گلوله، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان رابر کرمان عازم منطقه شده و به جستجوی ارتفاعات پرداختند.

اسحاق منظری توکلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان رابر در این باره گفت: پس از چندین ساعت جستجو و ردزنی در ارتفاعات، حوالی غروب آفتاب دو فرد مسلح را مشاهده نمودیم که لاشه شکار به همراه داشتند.

اسحاق منظری توکلی افزود: با توجه به تاریکی هوا در مسیرهای احتمالی تردد و بازگشت متخلفین از ارتفاعات به کمین شکارچیان نشستیم.

پس از چندین ساعت انتظار در ساعت ۱۱ شب شکارچیان به کمین محیط بانان  برخورد نمودند اما بدون توجه به صدور مکرر فرمان ایست از سوی مامورین پس از رها نمودن لاشه ها در تاریکی شب از یکدیگر جدا شده و اقدام به فرار نمودند.

……………….تصویر: لاشه های کشف شده از شکارچیان غیرمجاز در منطقه شکار ممنوع انجرک رابر

منظری توکلی گفت: پس از تعقیب و گریز طولانی در تاریکی مطلق و شلیک ۱۷ تیر هوایی، به کمک چراغ قوه یکی از متخلفین دستگیر و نفر دوم موفق به فرار شد.

از متهم دستگیر شده لاشه یک کل وحشی، لاشه یک بز وحشی و یک قبضه اسلحه گلوله زنی برنو کشف و ضبط و متهم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم در جریان بازجویی ها هویت همدست فراری خود را نیز فاش نمود و با دستور مقام قضایی متخلف متواری نیز به دادگاه احضار گردید.

در بررسی لاشه بز وحشی متوجه شدیم که سینه های حیوان دارای شیر است بنابراین از وجود یک یا دو بزغاله وحشی شیرخوار در منطقه مطمئن شدیم.

بزغاله های وحشی شیرخوار برای ادامه حیات در طبیعت به حمایت مادر خود وابسته هستند بنابراین با توجه به آسیب پذیری بزغاله ها پس از روشن هوا جستجو جهت زنده گیری و نگهداری موقت بزغاله های وحشی توسط اکیپی از محیط بانان آغاز شد.

محیط بانان پس از ساعتها جستجو و دوربین کشی بزغاله های تنها را در کوه مشاهده و جهت زنده گیری آنها اقدام نمودند اما با توجه به ترس و فرار بزغاله های وحشی موفق به زنده گیری آنها نشدند.