دمای هوای آلوده تهران به 40 درجه می‌رسد

ارسال کننده خبر اردلان فضلی

دمای هوای آلوده تهران به 40 درجه می‌رسد

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه نفوذ جریانات خنک به نوار شمالی کشور تا دو روز آینده ادامه دارد، گفت: طی روز جمعه و همچنین شنبه پیش رو دمای هوای تهران به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

به گزارش روزنو، امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگویی، درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: امروز شاهد نفوذ جریانات خنک به نوار شمالی (سواحل شمالی کشور) خواهیم بود و این روند طی دو روز آینده ادامه می‌یابد و موجب می‌شود شاهد هوای خنک روی سواحل شمالی کشور باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده برای سواحل شمالی کشور و برخی مناطق شمال غرب وزش باد، افزایش ابر و رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود افزود: انتظار می‌رود در روزهای اینده دریای خزر مواج باشد.

نقشینه با اعلام اینکه شدت بارش‌ها در روز جاری تا صبح فردا روی مناطقی از استان‌های مازنداران و گلستان است ادامه داد: طی روز پنجشنبه فقط برخی نواحی شمال غرب، شمال آْذربایجان‌های شرقی و غربی و همچنین شرق سواحل شمالی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: طی دو روز آینده غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در ادامه به وزش شدید باد در شرق کشور اشاره کرد و بیان داشت: به سبب وزش باد شدید منطقه زابل شاهد گرد و خاک و کاهش دید خواهد شد.

وی همچنین به افزایش سرعت وزش باد طی دو روز آینده روی کشور عراق اشاره کرد و بیان داشت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود مرزهای کشور در جنوب غرب از جمله خوزستان و ایلام شاهد کاهش دید بر اثر گرد و خاک باشند.

نقشینه همچنین یادآور شد: طی سه روز آینده ارتفاعات تهران شاهد رشد ابر و گاهی وزش باد خواهد بود.

نقشینه با اشاره به روند افزایش دمای هوا در تهران طی روز جمعه و شنبه گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در این کلانشهر طی روزهای شنبه و جمعه به 40 درجه سانتیگراد برسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین خاطر نشان کرد: طی روزهای جمعه و شنبه پیش رو سواحل شمال کشور نیز افزایش محسوس دمای هوا را پیش‌بینی می‌کنند به طوری که انتظار می رود دمای هوا در این مناطق بیش از 5 درجه سانتیگراد افزایش یابد.