حجم آب سدهای تهران ۲۴ درصد کاهش یافته است

ارسال کننده خبر  غلامرضا اخلاقی

حجم آب سدهای تهران ۲۴ درصد کاهش یافته است

بنا بر آمار وزارت نیرو ایران، حجم کنونی آب سدهای استان تهران در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حجم آب موجود در مخازن سدهای تأمین‌کننده آب تهران به حدود ۶۰۱ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۱۸۸ میلیون متر مکعب کاهش داشته است.

همچنین حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۱۳۹۲) به حدود ۸۳۴ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در دوره زمانی مشابه سال آبی گذشته یک میلیارد و ۳۵ میلیون مترمکعب بوده است. بدین ترتیب در این مدت حجم آب ورودی به مخزن سدهای تهران با ۱۹ درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

حجم ذخیره آب در مخزن سدهای لار، طالقان، کرج، ماملو و لتیان درمقایسه با سال آبی گذشته به ترتیب ۳۵، ۲۸، ۲۳، ۱۶ و پنج درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که افزایش مصرف همراه با کاهش بارندگی، ذخیره آبی پایتخت ایران را به کم‌ترین حالت خود در بیش از ۴ دهه گذشته رسانده است.

چندی پیش محمد پرورش، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از افزایش ۲/۴ درصدی مصرف آب در پایتخت طی دو ماه اول سال خبر داد و گفت این شرکت به دنبال مجوزهای لازم برای قطع آب مشترکین پرمصرف است.

برخی از مسئولان محیط زیست نیز هشدار می‌دهند به‌زودی وضعیت آب آشامیدنی پایتخت نیز همچون هوای آن وارد مرحله‌ای بحرانی و غیرقابل مدیریت می‌شود.