خبر- درخواست محیط زیست از نیروی انتظامی برای مبازره با خرید و فروش حیات وحش مدیرکل محیط زیست استان تهران از نیروی انتظامی درخواست کرد برای مبارزه با خرید و فروش حیات وحش با این سازمان همکاری کند.

ارسال کننده خبر حسین محمودی

خبر- درخواست محیط زیست از نیروی انتظامی برای مبازره با خرید و فروش حیات وحش مدیرکل محیط زیست استان تهران از نیروی انتظامی درخواست کرد برای مبارزه با خرید و فروش حیات وحش با این سازمان همکاری کند.

دکتر محمدهادی حیدر زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش فروش انواع حیوانات در استان تهران گفت:  اخیرا با دو مانوری که در سطح تهران انجام شد توانستیم از خرید دو تمساح که در فضای مجازی عرضه شده بود با ورود نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان تهران جلوگیری و متخلفین را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به همکاری نهادهای مسئول اظهار داشت: این هماهنگی ها باید با نیروی انتظامی انجام شود که هر گونه خریدو فروش حیوانات غیر قابل تجارت  و جزو  معاهده سایتیس ممنوع شود همچنین محیط زیست  اقدامات لازم برای ورورد  و برخورد با متخلفین را تا آنجا که امکان و توان دارد انجام می دهد.

مدیرکل محیط زیست استان تهران تاکید کرد: اطلاعات مردم در زمینه شناسایی اینگونه  تخلفات می تواند به ما کمک بزرگی کند.

حیدر زاده با بیان اینکه از لحاظ قانونی سازمان حفاظت محیط زیست صرفا در زمینه‌ گونه هایی می تواند ورود پیدا کند که در لیست سایتیس هستند گفت: در حقیقت منع خرید و فروش در این معاهده وجود دارد و در سایر گزینه ها محیط زیست نمی تواند ورود کند که تعداد زیادی از پرندگان و چهارپایان پستاندار و گونه های ارزشی دیگر را شامل می شود.