خبر-تشکیل جلسه کارگروه معیشت پایدار و اطلاع رسانی کمیته محلی تالاب قره قشلاق

ارسال کننده خبر حسین محمودی

خبر-تشکیل جلسه کارگروه معیشت پایدار و اطلاع رسانی کمیته محلی تالاب قره قشلاق

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه معیشت پایدار و اطلاع رسانی کمیته محلی تالاب قره قشلاق گفت: هم اکنون برنامه مدیریت تالاب قره قشلاق ابزار بسیار مهم و کارآمدی در دست مدیران و دست اندرکاران محلی است که برای بهره مهندی از زیست بوم پایدار، اجرای همه جانبه آن ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام ) ، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران اظهار داشت: تالاب قره قشلاق، یکی از تالاب های مهم، با ارزش و با تنوع زیستی بالا و یکی از تالاب های اقماری دریاچه ارومیه است که دارای برنامه مدیریت جامع است که با اجرایی شدن آن امید می رود شاهد زیست بوم پایداری باشیم که در آن تمامی ذینفعان تالاب با مشارکت همدیگر استفاده خردمندانه ای از تالاب خواهند داشت.

سلیمانی افزود: در حال حاضر کمیته محلی و کارگروه های ذیل این کمیته به طور مرتب برای تالاب و موارد مرتبط با آن تشکیل جلسه می دهند و مطابق با اقدامات اولویت دار پیش بینی شده در برنامه مدیریت، برای مدیریت بهینه تالاب تصمیم گیری می شود.

وی ادامه داد: به دلیل مشارکتی بودن فرآیند تهیه برنامه مدیریت جامع تالاب، تصمیم گیری و مدیریت آن نیز فرابخشی بوده و با کمک همه دست اندرکاران، جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد انجام می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به اجرایی شدن اقدامات اولویت دار برنامه مدیریت اظهار داشت: یکی از اقدامات اولویت دار پیش بینی شده در برنامه مدیریت تالاب قره قشلاق، توانمندسازی جوامع محلی برای اتخاذ الگوهای معیشتی سازگار با محیط زیست است که در برنامه کاری سازمان حفاظت محیط زیست می باشد و با مشارکت جوامع محلی و دستگاه های اجرایی عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: در این جلسه برای اجرای این اقدام اولویت دار از کارگروه نظرخواهی و مشورت گرفته شد و عملا اجرای این طرح در این منطقه شروع شده است.