وقتی خود سازمان محیط زیست جداسازی زباله ندارد، نمی‌توانیم برای کشور حکم صادر کنیم

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با بیان اینکه جداسازی زباله‌ها یک اصل است، گفت: نمی‌توانیم بدون جداسازی زباله‌ها در سازمان محیط زیست برای مملکت حکم صادر کنیم.

کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست در نشست خبری که امروز (دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: اولویت سازمان محیط زیست از اول دی ماه ۹۵ تا ۱۳ فروردین ماه ۹۶ تمرکز بر اجرای طرح بی زباله بوده است تا در این راستا حساسیت جامعه را نسبت به برخی موضوعات محیط زیستی بالا ببریم.

وی افزود: سازمان محیط زیست برای فرهنگسازی باید در همه موارد از جمله زباله و پسماند پیش دستی کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با بیان اینکه شروع کار از سازمان محیط زیست به عنوان یک مقوله آموزشی برای دولتی‌ها و مدیران کشور به شمار می‌آید، افزود: این نکته را باید بدانیم که برای تحقق هر امر مثبت، ابتدا باید از خودمان شروع کنیم.

وی ادامه داد: اولین اقدام سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرای طرح بی زباله اعلام ممنوعیت استفاده از آب بطری در این سازمان بود تا پسماند پلاستیکی کاهش یابد.

مدنی تصریح کرد:قبل از اینکه به مردم اصرار کنیم که زباله‌ها را جمع آوری کنند، با همکاری کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست و سمن‌ها نسبت به جمع آوری و پاکسازی پارک طبیعت پردیسان اقدام کردیم، چراکه اینجا محل هدایت محیط زیست کشور است.

وی افزود‌: امروز صبح مخزن‌های جمع‌آوری پسماند خشک را در تمام اتاق‌های سازمان محیط زیست توزیع کردیم و این کار توسط بخش معاونت آموزش و پژوهش انجام شد. این کار شروعی است تا در سازمان محیط زیست یاد بگیریم که جداسازی زباله‌ها یک اصل است و نمی‌توانیم بدون جداسازی زباله‌ها در سازمان برای مملکت حکم صادر کنیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست تاکید کرد: نقش مردم در بهبود وضعیت محیط زیست غیر قابل کتمان است، حتی اگر تخریب محیط زیست توسط دولت انجام شود، بهبود و احیای آن بدون مشارکت مردم ممکن نیست.