تالاب انزلی رو به نابودی پیش می‌رود

رییس اداره حفاظت محیط زیست انزلی گفت که عواملی از قبیل ورود رسوبات، فاضلاب‌های کشاورزی و خانگی، تغییرات اقلیمی، گسترش شهرنشینی و البته دفع پسماند در حاشیه رودخانه‌ها باعث شده که این تالاب عظیم رو به نابودی پیش رود.

‫تالاب انزلی رو به نابودی پیش می‌رود‬‎ ile ilgili görsel sonucu

احسان هادی‌پور گفت:” تالاب انزلی با وسعتی تقریبی ۲۵ هزار هکتار یکی از تالاب‌های با اهمیت بین‌المللی است”.

وی افزود: “اگرچه عواملی از قبیل ورود رسوبات، فاضلاب‌های کشاورزی و خانگی، تغییرات اقلیمی، گسترش شهرنشینی و البته دفع پسماند در حاشیه رودخانه‌ها باعث شده که این تالاب عظیم رو به نابودی پیش رود،اما همیشه عده‌ای دلسوزانه به دنبال راه حل هایی جهت نجات این اکوسیستم طبیعی هستند”.

هادی‌پور ادامه داد: “در همین راستا سالروز جهانی تالاب‌ها را فرصتی دانستیم تا در راستای احیاء بخشی از این اکوسیستم بی‌نظیر و با عزم مردم استان،نسبت به کاشت ۵۰۰ اصله نهال در محوطه جنگلی قلم گوده و پاکسازی بخشی از تالاب انزلی اقدام کنیم و زباله‌های جمع اوری شده توسط شرکت خدماتی به محل دفن زباله انتقال یافت‌”.

تالاب انزلی با مساحتی در حدود ۲۰ هزار هکتار در شمال ایران در گیلان قرار دارد.

تالاب انزلی از جالب‌ترین و بزرگترین زیستگاه‌های طبیعی جانواران ایران محسوب می‌شود و هر ساله پذیرای تعداد زیادی از پرندگانی است که از سوی کشورهای همسایه شمالی به ایران می‌آیند. تالاب انزلی به دلیل موقعیت جغرافیایی از نظر میزان بالای رطوبت و آب با هیچ‌یک از تالاب‌های ایران قابل مقایسه نیست.