نماینده مردم شادگان: متاسفانه رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای تخریب محیط زیست پیشقدم شده است / رضایت از عملکرد این سازمان در جامعه وجود ندارد

نماینده مردم شادگان در مجلس با بیان اینکه رییس سازمان حفاظت محیط زیست برای تخریب محیط زیست پیشقدم شده است، گفت: رضایت از عملکرد این سازمان در جامعه وجود ندارد.

‫تخریب محیط زیست‬‎ ile ilgili görsel sonucu

مجید ناصری نژاد با انتقاد از اینکه انتقال آب کارون به منزله نابودی کشاورزی و محیط زیست خوزستان است در این رابطه از عملکرد رییس سازمان حفاظت محیط زیست انتقاد کرد و گفت: علیرغم آنکه انتقادهای زیادی نسبت به عملکرد رییس سازمان سابق محیط زیست (معصومه ابتکار) داشتیم اما در بحث انتقال آب، مجوزهای زیست محیطی برای انتقال آب صادر نکرد و در مقابل این موضوع مقاومت کرد.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: متاسفانه رییس سازمان محیط زیست در نامه ای محرمانه به معاون اول رییس جهور مطرح کرده که با مطالعات فنی انجام گرفته خوزستان سه میلیارد متر مکعب آب مازاد دارد و می توان بحث انتقال آب را تحقق بخشید در حالی که وظیفه اصلی و مهم این دستگاه باید دفاع و حفاظت از محیط زیست کشور باشد.

وی با انتقاد از اینکه رضایت از عملکرد سازمان محیط زیست در جامعه وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه آقای کلانتری برای تخریب محیط زیست پیشقدم شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال آب و سدسازی های غیر کارشناسانه مهمترین علت ریزگردها و خشکسالی خوزستان است، تصریح کرد: متاسفانه اقدامات برخی مسئولان در زمینه انتقال و احداث سد درست نبوده و با چنین اقدامات غیرکارشناسی زمینه خشکی دریاچه و تالاب های کشور مانند ارومیه، بختگان، هورالعظیم، هامون و تخریب محیط زیست کشور فراهم شده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، شیوع ریزگردهای کشور را نتیجه سوء مدیریت برخی دستگاه ها دانست و گفت: متاسفانه به دلیل عملکرد ضعیف مسئولان ریزگردهای نمکی ناشی از خشکی تالاب ها سلامت مردم خوزستان، استان های همجوار و کشور را تهدید می کند.

عضو مجمع استان خوزستان با تاکید بر اینکه وظیفه محیط زیست حفاظت از تالاب ها و زیستگاه ها است، تصریح کرد: همانطور که مسئولان محیط زیست با شکارچیان غیرمجاز و متعدیان و متجاوزان به طبیعت به شدت برخورد می کنند باید نسبت به پیگیری و تامین حقابه های قانونی تالاب ها اقدام کنند نه اینکه با انتقال آب خود برای خشکی تالاب ها پیشقدم شوند