عاملین شکار ۴ مرغابی وحشی در زهک پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

نیروهای یگان محیط زیست شهرستان زهک در استان سیستان و بلوچستان در جریان عملیاتی که چند روز قبل در عرصه های طبیعی این شهرستان برگزار کردند با سه شکارچی متخلف مواجه شدند.

فرمانده یگان محیط زیست سیستان و بلوچستان در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و هر سه نفر را دستگیر نمودند.

حمید ریگی اظهار داشت: در بازرسی از متخلفین لاشه چهار پرنده وحشی از انواع مرغابی سانان به همراه سه قبضه اسلحه شکاری و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

متخلفین روز ۹۶/۹/۲۹ مبلغ چهار میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز چهار مرغابی وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهم علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نماید.