عامل شکار یک قوچ وحشی در فیروزکوه پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شد

به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر انجام تخلف شکار در فیروزکوه، نیروهای محیط زیست این شهرستان و مامورین نیروی انتظامی پس از اخذ نیابت قضایی و خکم ورود به منزل وارد خانه یک مظنون در این شهرستان شده و به تفتیش این مکان پرداختند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان فیروزکوه در این باره گفت: در این بازرسی از این خانه یک قبضه اسلحه گلوله زنی و دو قبضه اسلحه سر پر چخماخی غیر مجاز، دو دوربین چشمی، ۱۵ تیر فشنگ و مقداری گوشت شکار متعلق به قوچ وحشی کشف و ضبط گردید.

 

محمد فریدی اظهار داشت: مامورین با هماهنگی مقام قضایی نسبت به بازبینی گوشی تلفن همراه متهم اقدام نموده و تصویر وی در کنار لاشه قوچ وحشی شکار شده را نیز مشاهده و ثبت نمودند.

…………………………………تصویری که از گوشی تلفن همراه متهم بدست آمده است

متهم پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی و در جریان بازجویی ها به شکار غیرمجاز قوچ وحشی اعتراف نمود.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

شکارچی متخلف روز ۹۶/۹/۲۹ مبلغ پنجاه میلیون ریال بابت نیمى از ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیر مجاز یک کل وحشی را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه و پرداخت باقیمانده جریمه را نیز تضمین نمود.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.

بر اساس بند الف ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، هر کس بطور غیرمجاز سلاح شکاری و یا مهمات آن را خریداری، نگهداری و یا حمل نماید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا جزای نقدی تا سقف بیست میلیون ریال محکوم خواهند شد.

همچنین بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، کلیه سلاح ها، مهمات، اقلام و مواد کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می شود.