عامل حمله و زخمی کردن محیط بانان به حبس محکوم شد

شکارچی متخلف که پس از تمرد از فرمان محیط بانان به سوی آنان تیراندازی کرده بود و یکی از آنان را زخمی کرده بود به حکم دادگاه به پرداخت دیه و تحمل حبس محکوم شد.

‫عامل حمله و زخمی کردن محیط بانان به حبس محکوم شد‬‎ ile ilgili görsel sonucu

زیست  زمستان سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست شهرستان مهاباد حین گشت زنی در سواحل جنوبی دریاچه ارومیه متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی، محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند اما یکی از شکارچیان که اسلحه به همراه داشت بلافاصله به سمت مامورین شلیک نمود.

در جریان این تیراندازی محیط بان امیز عزتیان از ناحیه دست و صورت مورد اصابت ساچمه قرار گرفته و مجروح شد.

شکارچیان متخلف پس از شلیک به سمت محیط بانان به داخل رودخانه پریده و متواری شدند.

محیط بانان به تعقیب متخلفین پرداخته و یکی از آنها را به همراه لاشه دو مرغابی وحشی دستگیر نمودند اما فردی که اسلحه همراه داشته و به سمت مامورین شلیک کرده بود متواری شد.

متهم دستگیر شده به پاسگاه انتطامی منتقل شده و در جریان بازجویی ها هویت کامل متخلفی متواری شده و آدرس و مشخصات وی را فاش نمود.

با شکایت اداره محیط زیست مهاباد پرونده ای در این رابطه تشکیل و متهم به دادگاه احضار شد.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری مهاباد، دادگاه بر اساس گزارش نیروهای یگان محیط زیست، گزارش پزشکی قانونی و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهم (ضارب) را محرز و مسلم دانست و وی را به مجازات های زیر محکوم نمود:

– پرداخت دیه به محیط بان آسیب دیده

– یک سال حبس به جرم ضرب و جرح عمدی بوسیله اسلحه

– سه سال حبس به جرم تمرد از فرمان مامور دولت حین انجام وظیفه

با توجه به عدم اعتراض متهم به رای صادره در مهلت مقرر، این رای قطعی بوده و با ارجاع به واحد اجرای احکام، بزودی متهم از طریق پاسگاه انتظامی دستگیر و جهت طی دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد.