عاملین شکار خرس قهوه ای در طالقان به حبس طولانی مدت، جزای نقدی و دو سال ممنوعیت از اقامت در طالقان محکوم شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): صبح روز پنجم آبانماه به دنبال دریافت گزارشی از همیاران محیط زیست مبنی بر مشاهده سه فرد مسلح در حد فاصل منطقه آزاد و شکار ممنوع پایین طالقان، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان که در فاصله ۶۰ کیلومتری از محل گزارش در مناطق بالا طالقان (ارتفاعات دیزان) مشغول گشت زنی بودند، عازم محل مورد نظر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان در این باره گفت: پس از دریافت گزارش، تمامی نیروها اعم از محیط بانان و ضابطین قضایی محیط زیست طالقان، محیط بانان کمکی از شهرستان ساوجبلاغ، نیروهای کمکی جهاد کشاورزی و ۳ نفر از همیاران به جهت پیگیری متخلفین بسیج شده و به ارتفاعات مورد نظر اعزام شدند.

در ساعت ۱۴/۳۰ یکی از اکیپ هایی که در ارتفاعات در حال جست و جو بود، شکارچیان را مشاهده کرده و موضوع را به سایر واحدها اطلاع رسانی نمود.

مامورین بصورت نامحسوس به شکارچیان نزدیک شده و در ساعت ۱۷/۳۰ جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شدند.

شکارچیان متخلف به محض مشاهده محیط بانان متواری شده و مامورین نیز به تعقیب آنها پرداختند.

یکی از شکارچیان که اسلحه به همراه داشت با استفاده از بارندگی شدید و گرگ و میش بودن هوا متواری گردید اما مامورین دو متخلف دیگر را تعقیب و در حاشیه باغات یک روستا دستگیر نمودند.

در بازرسی از متخلفین لاشه یک خرس قهوه ای تازه شکار شده، ۶ عدد فشنگ گلوله زنی ۳۰۸، دو دوربین شکاری، یک دستگاه فاصله یاب، ۲ عدد چاقو و ۲ عدد پوکه فشنگ ۳۰۸ شلیک شده کشف و ضبط گردید.