عکس یادگاری با لاشه شکار، شکارچیان متخلف را به جرم شکار غیرمجاز سه قوچ وحشی در دادگاه محکوم نمود

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): تیرماه سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست فیروزکوه حین گشت و کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان متوجه حضور دو شکارچی غیرمجاز شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه در این باره گفت: محیط بانان جهت بررسی موضوع و برخورد قانونی وارد عمل شده و متخلفین را پیش از هرگونه اقدامی برای شکار دستگیر نمودند.محمد فریدی اظهار داشت: نیروهای محیط زیست طی هماهنگی با مقام قضایی گوشی تلفن همراه شکارچیان را مورد بازبینی قرار دادند.در بازبینی گوشی تلفن همراه شکارچیان تصاویر متعددی از شکار غیرمجاز جانوران وحشی بدست آمد که بررسی نیروهای محیط زیست نشان می داد این تصاویر مربوط به شکار سه قوچ وحشی توسط متخلفین می باشد.

بنابراین با شکایت اداره محیط زیست فیروزکوه پرونده ای در این رابطه تشکیل و متخلفین جهت رسیدگی به جنبه کیفری

جرم و همچنین جنبه حقوقی جرم مبنی بر پرداخت سیصد میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار غیرمجاز سه قوچ وحشی به مراجع قضایی معرفی شدند.

متخلفین در کلیه مراحل بازجویی منکر هرگونه تخلفی شده و نفر سوم موجود در تصاویر را نیز معرفی ننمودند.

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه بدوی، با توجه به انکار مصرانه متخلفین و عدم کشف لاشه شکار از آنها و اینکه وجود عکس دال بر انتساب بزه به آنان نمی باشد، دادگاه به جهت فقدان ادله اثباتی بزه انتسابی به متهمین را مردود دانسته و آنان را از اتهامات وارده تبرئه نمود.

همچنین با توجه به تبرئه شدن متهمین، دادخواست اداره محیط زیست فیروزکوه برای پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست نیز ابطال گردید.