شکارچیان متخلف به همراه یک اسلحه جنگی ژ۳ ، یک اسلحه جنگی ام۱ و یکصد فشنگ جنگی پیش از اقدام به شکار در ارتفاعات الشتر لرستان دستگیر شدند

روز چهارشنبه ۹۶/۸/۱۰ نیروهای یگان محیط زیست شهرستان اشتر به همراه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان حین گشت و کنترل در منطقه شکار ممنوع گرین متوجه رد شکارچیان غیرمجاز در ارتفاعات شدند.

 

محیط بانان پس از یک شب بیتوته در کوه و هفت ساعت پیاده روی در ارتفاعات به محل اقامت شکارچیان رسیده و آنها را مشاهده نمودند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، نیروهای محیط زیست بصورت نامحسوس به متخلفین نزدیک شده و در فرصت مناسب متخلفین را قبل از هرگونه اقدامی برای فرار یا رسیدن به سلاح هایشان  غافگیر و دستگیر نمودند.

در بازرسی از شکارچیان متخلف یک قبضه اسلحه جنگی ژ۳ ، یک قبضه اسلحه جنگی M1 ، یک قبضه اسلحه شکاری کالیبر دوازده ، پنج عدد خشاب بیست عددی (یکصد فشنگ ژ۳) ، دوربین، کوله پشتی و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

شکارچیان متخلف به همراه دو راس قاطر و وسایل کامل از جمله چادر به منظور اقامت چند روزه در ارتفاعات و شکار حداقل چهار الی پنج کل و بز وارد منطقه شده بودند که خوشبختانه پیش از هرگونه شکاری دستگیر شدند.

شکارچیان دستگیر شده از متخلفین حرفه ای به شمار می روند. خوشبختانه متخلفین غافلگیر شده و فضایی برای ایجاد درگیری یا فرار پیدا نکردند، در غیر این صورت وارد درگیری مسلحانه با مامورین شده و جان محیط بانان با خطر جدی مواجه می شد.

متهمین پس از تشکیل پرونده به جرم شروع به شکار جانوران وحشی و حمل سلاح جنگی قاچاق جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

طبق بند پ ماده ۶ قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز» مصوب ۱۳۹۰/۶/۷ ، متهم دارای اسلحه جنگی به جرم حمل سلاح جنگی به حبس از دو تا پنج سال محکوم خواهد شد.

ضمن اینکه بر اساس ماده ۱۸ قانون فوق الذکر، سلاح و مهمات کشف شده موضوع این قانون به موجب حکم دادگاه به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط میشود