عاملین شکار دو خوک وحشی به همراه سه سگ شکاری در سوادکوه دستگیر شدند

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران (iew): به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر انجام تخلف شکار در منطقه آزاد سفیدارگله سوادکوه، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم منطقه مذکور شدند.

محیط بانان مسیر خروج متخلفین را مسدود نموده و یک خودروی نیسان وانت را حین خروج بازگشت از منطقه متوقف نمودند.در بازرسی از این خودرو لاشه دو خوک وحشی (گراز)، به همراه سه قلاده سگ آموزش دیده برای شکار گراز کشف و ضبط شد.در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی گردید.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک خوک وحشی معادل هشت میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهم می بایست مبلغ شانزده میلیون ریال به حساب دولت واریز نماید.متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.