چهار قلاده توله شیر قاچاق در زاهدان توقیف شدند

نیره پورملائی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشراف کامل بر گذرگاه ها و دیده بانی کامل از طریق همیاران محیط زیست و گشت های متنوع کاری در حوزه حفاظت و کنترل، موفق شد محموله غیر مجاز توله شیرها را شناسایی و کشف کند.


وی افزود: محموله کشف شده شامل ۴ قلاده توله شیر بود که به صورت بسیار زیرکانه و از طریق مبادی رسمی و بر اساس تصویر مجوز و با مهارت کامل در حال حمل به خارج از کشور بود که با هوشیاری محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست استان و با همکاری مامورین محترم نیروی انتظامی شناسایی و کشف شد.
وی ادامه داد: یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان پس از بررسی های میدانی و کشف توله شیرها با پیگیری مجوزهای مربوطه مسئله را دنبال و استعلامات مورد نیاز را به صورت فوری در دستور کار قرار داد و با تشکیل تیم های کاری نسبت به دستگیری متخلف و انتقال توله شیرها به مرکز نگهداری اقدام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: دقت و هوشیاری یگان حفاظت استان و سرعت عمل آن در بررسی و کشف تخلف که بر اساس تصویر یک مجوز صورت گرفته بود، عامل اصلی کشف این محموله بود.
وی خاطر نشان کرد: فرد دستگیر شده پس از بررسی های میدانی و اخذ مجوزهای قانونی و همچنین سایر هماهنگی های بالادستی انجام شده به مقامات قضایی تحویل داده شد.
وی تصریح کرد: بر اساس کنوانسیون تجارت بین المللی که در مارس ۱۹۷۳ میلادی منعقد شد کشورهای عضو این کنوانسیون باید جهت جلوگیری از خرید و فروش غیر مجاز گونه های جانوری مانند شیر و ببر و همچنین گیاهان وحشی در معرض خطر انقراض و نابودی (CITES)تمام تلاش خود را بکار گیرند.