مجروح شدن ۳ محیط بان در جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت که ۳ نفر از محیط بانان استان در حین انجام وظیفه در فصل بازگیری در جنوب استان مجروح شدند.

‫مجروح شدن ۳ محیط بان در جنوب سیستان و بلوچستان‬‎ ile ilgili görsel sonucu

نیره پورملائی اظهار داشت: “در فصل بازگیری و با مهاجرت پرندگان شکاری به جنوب استان که از نیمه مهرماه تا پایان آبان ماه به طول می انجامد، تیم های یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با برنامه ریزی منسجم و در قالب تیم های متعدد گشت و کنترل در منطقه حضوری شبانه روزی و پررنگ دارند”.

وی افزود: “در یکی از گشت های یگان حفاظت و دیده بانی از منطقه یکی از محیط بانان پرتلاش استان به نام «آقای حسین پور» حین تعقیب و گریز متخلفان در ارتفاعات منطقه از یکی از پرتگاه های مناطق جنوب استان سقوط کرده و از ناحیه مچ پا دچار آسیب دیدگی و شکستگی شده است”.

وی ادامه داد: “در حادثه دوم محیط بان عزیز و زحمت کش دیگری به نام «آقای خان محد رییسی» در درگیری با متخلفان زنده گیری پرندگان شکاری از ناحیه دهان و دندان دچار آسیب و شکستگی تعدادی از دندان ها شده است”.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: “همچنین در حادثه سوم یکی دیگر از محیط بانان غیور استان «آقای یعقوب رییسی» پس از کشف کوخه (نام دام محلیِ زنده گیری پرنده) و رشته تور زنده گیری پرندگان شکاری در منطقه و در حین تعقیب و گریز و در درگیری با ۴ نفر متخلف از ناحیه دست دچار آسیب جدی و شکستگی شده است”.

وی خاطر نشان کرد: “متخلفان این تعقیب گریزها و درگیری ها در فصل بازگیری پس از تلاش مثال زدنی این محیط بانان عزیز و با همکاری سایر محیط بانان گشت و کنترل منطقه دستگیر و به همراه سایر مستندات به مقام قضایی شهرستان کنارک تحویل شدند”.

پورملائی خاطر نشان کرد: “محیط بانان استان با توجه به گستردگی استان و پراکندگی بسیار زیاد مناطق و فاصله های بسیار طولانی بدلیل پهناوری استان، با این وجود از کارآیی و نظارت مناسبی بر مناطق تحت مدیریت و طبیعت استان برخوردارند و چنین کارآمدی و تلاشی جر عشق به طبیعت و محیط زیست هیچ تعریف دیگری نخواهد داشت”.