عاملین شکار یک قوچ وحشی در تفرش دستگیر شدند

به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به مناطق آزاد تفرش، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان عازم منطقه مورد نظر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تفرش در این باره گفت: محیط بانان پس از مدتی جست و جو موفق به یافتن ردی از شکارچیان در منطقه نشدند اما با کمک همیاران محیط زیست یک مظنون را در این رابطه شناسایی نمودند.

علی خسروان اظهار داشت: نیروهای یگان محیط زیست پس از کسب اطمینان از بروز تخلف موضوع را با مقام قضایی درمیان گذاشته و حکم ورود به منزل مظنون را دریافت نمودند.

محیط بانان پس از اخذ نیابت قضایی وارد منزل مظنون شده و به تفتیش این مکان پراختند.

در جریان بازرسی از این مکان مقداری گوشت شکار متعلق به قوچ وحشی، یک قبضه اسلحه گلوله زنی ۲۷۰، یک اسلحه ساچمه زنی و یک اسلحه خفیف (هر سه اسلحه دارای جواز حمل)، ۲۰فشنگ ساچمه زنی، ۱۱ فشنگ گلوله زنی، دو دوربین چشمی، یک چاقو و دو کوله پشتی کشف و ضبط گردید.

در این رابطه سه متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهمین در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.

بر اساس ماده ۱۴ قانون شکار و صید، اسلحه ها و ادوات کشف شده تا اتمام رسیدگی به پرونده و تعیین تکلیف از سوی دادگاه، توقیف و در اختیار اداره محیط زیست می باشد.

مقام قضایی می تواند با استناد به ماده مذکور و ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی نسبت به ابطال مجوز حمل سلاح های کشف شده اقدام و دستور مصادره اسلحه های مربوطه به نفع دولت را صادر نمای