باند شکارچیان غیرمجاز در کرمان متلاشی شد

  رضا جزینی زاده با بیان اینکه شکارچیان غیرمجاز پس از شکار لاشه حیوانات را به فروش می رساندند افزود: 12 لاشه قوچ، میش، کل و بز و 20 قطعه کبک و طیور از منزل این متخلفان کشف شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون لاشه حیوانات ضبط شده در اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان قرار دارد و در این زمینه 2 متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی تصریح کرد: طی سه روز گذشته یکسری فعالیت های اطلاعاتی در استان و شهرستان کرمان اجرا شد و طی آن یک باند شکارچی غیرمجاز با اقدام به شکار بی رویه در ماهان کرمان شناسایی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: پس از جمع آوری اطلاعات و شناسایی پناهگاه شکارچیان غیرمجاز توسط نیروهای اطلاعات و عملیات یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان کرمان و هماهنگی با مراجع، حکم قضایی برای ورود به منزل این متخلفان صادر شد.

وی افزود: نیروهای حفاظت محیط زیست استان کرمان با هماهنگی مراجع قضایی، این افراد را دستگیر و لاشه حیوانات را ضبط کردند.

جزینی زاده عنوان کرد: رویکرد اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان نگاهی مشارکت محور است لذا حفظ محیط طبیعی و انسانی بدون مشارکت مردم و نگاه راهبردی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی مقدور نخواهد بود.

وی توصیه کرد: افراد متخلف قبل از تقابل باید در تعامل با محیط زیست باشند و با همراهی با این اداره کل به عنوان متولی محیط زیست انفال الهی حفظ کنیم.

وی گفت: برخورد قاطع با متخلفان زیست محیطی صورت می گیرد اما همواره معتقدیم حفظ محیط زیست و فرهنگ سازی در این زمینه بهترین برخورد است زیرا بسیاری از شکارچیان غیرمجاز به دلیل نبود فرهنگ سازی مناسب به این سمت کشیده شده اند.