دستگيري متخلفان شكار آهودر اصفهان

مرتضي جمشيديان فرمانده يگان حفاظت محيط زيست استان اصفهان در اين باره اظهار داشت: به دنبال كسب اطلاعاتي مبني بر ورود متخلفان شكار به پناهگاه حيات وحش موته، نيروهاي يگان حفاظت محيط زيست اين منطقه به جست و جو پرداختند.

فرمانده يگان محيط زيست استان اصفهان در اين باره گفت: محيط بانان پس از مدتي جست و جو متوجه شدند كه شكارچيان از منطقه خارج شده اند بنابراين رد متخلفين را تا روستايي كه در حاشيه منطقه بود تعقيب نمودند.

جمشيديان اظهار داشت: محيط بانان كه احتمال مي دادند شكارچيان قصد ترك روستا دارند در مسير خروجي روستا به كمين نشستند و پس از ساعت ها انتظار خودروي متخلفان را متوقف نموده و در بازرسي از درون خودرو لاشه يك آهوي ماده كه وضعيت جمساني آن نشان مي داد حيوان داراي بره يا بره هاي شيرخواري است را كشف و ضبط كردند.

وي گفت: در اين رابطه دو متهم دستگير و پس از تشكيل پرونده جهت رسيدگي به جرم به مراجع قضايي معرفي شدند.

وي تصريح كرد: متخلفان اعتراف كردند، كه آهو را به روش تعقيب با موتور سيكلت شكار نموده و قصد انتقال لاشه به شهر و فروش گوشت آن را داشتند.

وي افزود: متهمان پس از تحويل به دادسرا با دستور مقام قضايي تا زمان رسيدگي به پرونده روانه زندان شدند.

بر اساس نرخ جديد بهاي جانوران وحشي به لحاظ مطالبه ضرر و زيان وارده به محيط زيست، جريمه قابل پرداخت از بابت صيد و شكار غيرمجاز هر يك آهو معادل يكصد ميليون ريال تعيين شده است كه متهمين مي بايست اين مبلغ را به حساب دولت واريز نمايند.