گرد و غبار در اهواز بیش از ۸ برابر حد مجاز

میزان گرد و غبار صبح شنبه در اهواز یک هزار و ۲۶۳ میکروگرم بر مترمکعب اعلام شده که معادل ۸،۴۲ برابر حد مجاز است و بیشترین میزان را در خوزستان دارد. استان خوزستان چندین سال است که درگیر پدیده گردو غبار با منشا داخلی و خارجی است. بی توجهی به مسایل زیست محیطی و برخی فعالیت های صنعتی باعث بروز این پدیده و یا تشدید آن در خوزستان و نیز برخی استان های کشور شده است.

‫گرد و غبار در اهواز بیش از ۸ برابر حد مجاز‬‎ ile ilgili görsel sonucu

رئیس روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: “میزان گرد و غبار در ساعت هشت صبح شنبه در اهواز یک هزار و ۲۶۳، شوشتر ۲۴۴، و دزفول ۳۰۰ میکرو گرم بر مترمکعب اعلام شده است”.

شهریار عسکری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: “این میزان گرد و غبار در ساعت هفت صبح امروز در اهواز یک هزار و ۲۱ و شوشتر ۱۵۸ میکرو گرم بر مترمکعب گزارش شد”.

آخرین خبر دریافتی از اداره کل محیط زیست خوزستان حاکیست میزان ذرات معلق در هوا در ساعت ۹ صبح امروز رو به کاهش است و این میزان در اهواز به ۴۸۱ و دزفول ۳۱۵ میکروگرم بر متر مکعب رسیده است که دزفول افزایش دارد.

حد طبیعی ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است.

استان خوزستان چندین سال است که درگیر پدیده گردو غبار با منشا داخلی و خارجی است. بی توجهی به مسایل زیست محیطی و برخی فعالیت های صنعتی باعث بروز این پدیده و یا تشدید آن در خوزستان و نیز برخی استان های کشور شده است.