تلف شدن آهوان پناهگاه حیات وحش موته به دلیل نوشیدن از چشمه آغشته به سیانور

مدیر دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت “موضوع آهوهایی را که در پناهگاه حیات وحش موته توسط حوضچه های سیانور معدن طلا تلف می شوند، پیگیری می کنیم”.

مجید خزایان مقدم افزود: “پناهگاه حیات وحش موته یکی از غنی ترین پناهگاههای کشور در خصوص تنوع گونه های زیستی است و در این پناهگاه معادنی وجود دارند، از جمله آنها می توان به معدن طلا اشاره کرد که متاسفانه در این سالها آهوان زیادی که در این مناطق وجود داشتند، توسط حوضچه های سیانور به منظور استخراج طلا تلف شدند”.

وی ادامه داد: “انتظار ما این است که دستگاههای که با ما در ارتباط هستند در مسیر توسعه محیط زیست همراه باشند و سازمان محیط زیست نیز وظیفه دارد در رابطه با توسعه کشور قدم بردارد و به دنبال توسعه پایدار هستیم نه تخریب محیط زیست”.

خزایان مقدم تصریح کرد: “سازمان حفاظت محیط زیست هیچگونه مخالفتی در خصوص فعالیت معدن در کشور ندارد چرا که این معادن نیز قطب اقتصادی کشور محسوب می شوند اما این موضوع باعث نمی شود که ما از تخلف معدن داران چشم پوشی کنیم چرا که هدف اصلی سازمان حفاظت محیط زیست حفظ و صیانت از محیط زیست است و در مقابل هر گونه تخریب محیط زیست ایستاده ایم”.

وی گفت: “اداره کل محیط زیست استان اصفهان پیگیر نتیجه تلف شدن آهوان این پناهگاه است و سازمان محیط زیست نیز این موضوع را پیگیری می کند”.