آتش سوزی جدید در غرب پارک ملی پابند

با تلاش چند روزه ماموران حفاظت محیط زیست آتش سوزی در منطقه سیاه خانی پارک ملی پابند مهار شد و به دلیل گرمای زیاد هوا این پارک دوباره دچار آتش سوزی شد.

علی کلانه رئیس پارک ملی پابند با بیان اینکه آتش سوزی جدیدی در غرب پارک ملی پابند رخ داده است، گفت: چند نفر از نیروهای اداره پارک ملی پابند به این مناطق که در بالا دست روستای چناربن واقع شده اعزام شدند و تلاش می کنند تا از گسترش آتش جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه مهار آتش در منطقه سیاه خانی انجام گرفته ولی عملیات اطفای حریق هم چنان درا ین منطقه ادامه دارد، افزود: حدود یک هکتار ازبهترین پوشش جنگلی این منطقه در آتش سوخته است.

وی گفت: باتوجه شرایط جوی هوای گرم ، وزش باد و صخره ای بودن منطقه مهار آتش برای ماموریان اجرایی حفاظت محیط زیست دشوار شده است.

رئیس پارک ملی پابند افزود: برای جلوگیری از آتش ‌سوزی مجدد ناشی از خاکسترهای برجای مانده، نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند و نیروها با گشت در این مناطق کنده قطور درختان خشک که در حال سوختن است را اطفاء می کنند.

کلانه گفت: یک دستگاه بالگرد در منطقه حضور دارد و تعداد سه پرچم قرمز در محل آتش سوزی جهت علامت گذاری برای راهنمایی کاپیتان بالگرد جهت اطفاء حریق نصب شده است.

این پارک در جنوب شهرستان نکاء و بهشهر و بصورت جنگل‌ های بکر و رویشگاه گونه ‌های منحصر به فرد گیاهی علفی و بوته ای و درختچه ای و زیستگاه گونه ‌های شاخص جانوری چون مرال و شوکا و پلنگ که در راستای صیانت از جنگل‌ های شمال و حفظ گون‌ های گیاهی و جانوری بهعنوان پارک ملی تعیین شده است.

منطقه حفاظت شده هزار جریب در جوار این پارک قرار دارد.