گرفتار شدن ۵ جنگلبان آتش سوزی خامی؛ خامی پس از سه روز همچنان در آتش می سوزد

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت که ۵ نفر از امدادگران (جنگلبانان منابع طبیعی) کوه خامی شهرستان گچساران در ارتفاعات و صخره ها گرفتار شدند. گفتنی است “۵ نفر از نیروهای منابع طبیعی استان که در حال خاموش کردن آتش سوزی جنگلهای کوه خامی بودند در کوه و مناطق سخت گذر و صخره ای گرفتار شدند”.

سید اسدالله هاشمی با بیان اینکه یک نفر نیروی محیط زیست و دو نفر نیروی مردمی در حالی که در تلاش برای خاموش شدن آتش سوزی بودند، مصدوم شدند، افزود: “این سه نفر را به پایین کوه انتقال دادیم”.

وی بیان کرد: “صبح فردا با روشن شدن هوا کار امداد و نجات ۵ نفر جنگلبان مهار کننده آتش از سر گرفته می‌شود”.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اعزام بالگرد آب پاش برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگلهای کوه خامی در منطقه حفاظت شده خامی خاطرنشان کرد: “بالگرد آب پاش تا ظهر روز گذشته با نقص فنی مواجه بود که تا از تهران قطعه مورد نیاز تامین شد که از بعداز ظهر کار خود را برای مهار آتش سوزی آغاز کرد اما آتش سوزی مهار نشده و همچنان ادامه دارد”.

هاشمی تصریح کرد: “کار مهار و خاموش کردن آتش سوزی از اوایل وقت فردا شروع خواهد شد”.

وی در خصوص میزان خسارات وارده اضافه کرد: “هنوز میزان خسارات وارده بصورت دقیق برآورد نشده است”.

همچنین حکمتیان، معاون منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این زمینه گفت: “۵ نفر از نیروهای منابع طبیعی استان که در حال خاموش کردن آتش سوزی جنگلهای کوه خامی بودند در کوه و مناطق سخت گذر و صخره ای گرفتار شدند”.

وی اضافه کرد: “اسامی ۵ نفر جنگلبان منابع طبیعی استان که گرفتار شده‌اند، زمانی، براتی، محمدزاده، رحیمی، مجیدی است”.

شهرستان گَچساران از شهرستان‌های ایران در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد است.