درگیری خونین شکارچیان با محیط بانان در پارک ملی دز

رئیس پارک ملی دز گفت که ۲ محیط بان پارک ملی دز حین گشت زنی در حوالی روستای حاجات با صیادان متخلفی که با استفاده از شوکر مشغول صید ماهی بودند درگیر شدند. صیادان متخلف به تذکر محیط بانان پارک ملی دز توجه نکرده و با چوب و شیشه شکسته که در اختیار داشتند با محیط بانان درگیر شده و آنان را مصدوم کردند.

رضا قپانچی پور، رئیس پارک ملی دز افزود: “صیادان متخلف به تذکر محیط بانان پارک ملی دز توجه نکرده و با چوب و شیشه شکسته که در اختیار داشتند با محیط بانان درگیر شده و آنان را مصدوم کردند”.

وی گفت: “باقر غفوری و مهدی شلاگه محیط بانان پارک ملی دز از سوی صیادان متخلف از ناحیه ربات دست و دنده دچار آسیب شده و در بیمارستان دزفول تحت درمان قرار گرفته و حال عمومی آنها مساعد اعلام شده است”.

رئیس پارک ملی دز با اشاره به اینکه ۲ صیاد متخلف در این درگیری توسط محیط بانان دستگیر شدند گفت: “۲ صیاد متخلف با شوکر اقدام به صید حدود ۲۰۰ قطعه ماهی کرده بودند که جریمه ۱۰۰ میلیون ریالی در انتظار آنان است”.

قپانچی پور اظهار کرد: “صید با برق و سم از روش های ممنوعه در صید می باشد که باعث از بین رفتن آبزیان دیگر و بچه ماهی ها می شود”.

وی ادامه داد: “ماهی های صید شده و ابزار صید صیادان متخلف توقیف شده است و پرونده آنها بابت ضرب و شتم محیط بانان در دستگاه قضایی در دست پیگیری است”.

پارک ملی دز یکی از پارک‌های ملی ایران است که در شمال استان خوزستان و در محدوده شهر میانرود از توابع شهرستان دزفول واقع است.