عامل کشتار یک پلنگ در فیروزآباد فارس شناسایی و به دادگاه معرفی شد

به دنبال انتشار تصاویر فردی که اقدام به شکار یک پلنگ نموده و با لاشه پلنگ عکس یادگاری گرفته بود، با توجه به مشخص بودن بخشی از پلاک خودرو در تصاویر که متعلق به استان فارس بود و همچنین چهره متخلف، نیروهای یگان محیط زیست استان فارس به تحقیق در این رابطه پرداختند.

ارسال کننده : نادر زندی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در این باره گفت: نیروهای محیط زیست پس از مدتی تحقیق و بررسی با کمک عوامل انتظامی موفق شدند هویت عامل کشتار پلنگ را که یکی از عشایر منطقه میمند فیروزآباد استان فارس بود، شناسایی نمایند.

نبی الله مرادی اظهار داشت: پس از شناسایی فرد داخل تصویر با شکایت اداره کل حفاظت محیط زیست، پرونده ای در این رابطه در مراجع قضایی تشکیل و با دستور ویژه دادستان محترم فیروزآباد، متهم به دادسرا احضار گردید.

پس از مراجعه مامورین به محل سکونت متهم وی در منزل حضور نداشت اما ضمن ابلاغ احضاریه دادسرا برادر متهم که مظنون به همدستی با وی می باشد دستگیر و به بازداشتگاه منتقل گردید.

قرار شده است متهم اصلی پرونده که در تصاویر حضور دارد امروز (سه شنبه ۹۶/۵/۱۷) به همراه اسلحه شکاری به کار رفته در کشتار پلنگ خود را به دادسرا معرفی نماید.

متهم بوسیله یک اسلحه شکاری تک لول اقدام به شکار این گونه جانوری ارزشمند نموده است.

بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت بابت شکار پلنگ معادل ۸۰۰ میلیون ریال تعیین شده است. که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده و در معرض انقراض محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۳ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۳ سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و هشتصد هزار ریال تا ۲۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد