زنجیره انسانی حامیان محیط زیست علیه محل انبار زباله

خبرگزاری هرانا – گروهی از دوستداران محیط زیست در گناوه روز سه شنبه در اعتراض به وضعیت نامناسب محل معدن زباله این شهر، زنجیره انسانی تشکیل دادند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، شرکت کنندگان در این برنامه که به همت انجمن یاوران سبز اندیش طبیعت این شهرستان برگزارشد، به وضعیت نامطلوب زباله های تخلیه و رهاشده در این سایت اعتراض کردند.
آنان با حمل دست نوشته هایی با مضمون گناه طبیعت چیست؟ و اینجا هوا به میل تو نفس می کشد خواستار چاره اندیشی و تدبیر مسئولان برای بهبود وضعیت این نقطه خطرآفرین برای سلامت مردم و طبیعت شدند.
رئیس انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه گفت: “سایت پسماند گناوه در منطقه هدف گردشگری شهرستان فاقد ارزیابی زیست محیطی است”.
غلامرضا نعمتی افزود: “این نقطه همجوار سد خاکی آبخیزداری، یک کیلومتری ساحل در ارتفاعات سنگلاخی ، گذر دره های سیلابی فصلی، چندین سال است که محل انبوه هزاران تن زباله شهر دفن نشده است”.
وی گفت: “این وضعیت نابسامان، منشا پیامدهای بحرانی زیست محیطی از جمله سرایت شیرابه ها و پسماندها به زمین های پایین دست کشاورزی و ساحل، تهدید سلامت عمومی ناشی از آتش سوزیهای مکرر، انتقال بیماری و دهها عوارض خطرناک شده است

ارسال کننده : نادر زندی