بحران مدیریت پسماند در40 بیمارستان پایتخت

محمدحسین بازگیر در گفت و گو اختصاصی باخبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: حدود 160 بیمارستان و مرکزخدمات درمانی در شهر تهران فعالیت می کند که از این تعداد 40 بیمارستان هنوز مشکل مدیریت پسماند و 9 بیمارستان نیز مشکل مدیریت پساب دارند و با یک جمع بندی در حال حاضر 49 بیمارستان پایتخت مشکلات زیست محیطی دارند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران با اعلام اینکه اخطاریه های لازم برای این بیمارستان ها صادر شده است، گفت: به بیمارستان هایی که مشکل پسماند دارند مهلت داده شده تا مشکلات خود را برطرف کنند و اگر در مهلت تعیین شده که به طور معمول سقف آن 6 ماه است، مشکلات برطرف نشد، پرونده برای بررسی به مراجع قضائی ارسال می شود.
وی ادامه داد: پرونده تعداد اندکی از بیمارستان های تهران که مشکل خود را برطرف نکرده اند به مراجع قضائی ارسال شده و در حال پیگیری وضع پرونده این مراکز درمانی هستیم. علاوه بر این اخطاریه های لازم برای بیمارستان هایی که مشکل مدیریت پساب دارند نیز صادر شده و این مراکز نیز موظف هستند مشکلات خود را برطرف کنند.
بازگیر با اشاره به تفاهم نامه محیط زیست و وزارت بهداشت درباره مدیریت پسماندهای بیمارستانی تصریح کرد: وزارت بهداشت مسئول مدیریت پسماندها و پساب های بیمارستانی است که باید مسایل مربوط به آن را پیگیری کند و برخوردهای لازم را انجام دهد و طبق توافقنامه ای که با محیط زیست انجام شد، تعیین تکلیف پسماندهای ویژه نیز باید انجام شود و محیط زیست نیز ناظر بر عملکرد وزارت بهداشت در حوزه مدیریت پسماند است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران همچنین با اشاره به پایش‌ های بیمارستانی نیز گفت: پایش وضع مدیریت پسماندهای بیمارستانی انجام می شود و هدف از این موضوع نیز سلامت آب، خاک و محیط زیست است که به طور قطع درصورت بی توجهی به این موضوع تعطیلی و یا جریمه واحدهای متخلف برای محیط زیست به طور جدی انجام می شود.

ارسال کننده : نادر زندی