لاشه یک سیاهگوش (Lynx – لینکس) بالغ در بوئین میاندشت کشف شد

اواخر تیرماه سالجاری به دنبال دریافت گزارش مردمی از یکی از کشاورزان و همیاران محیط زیست مبنی بر مشاهده لاشه نوعی گربه سان در مناطق آزاد بوئین میاندشت، نیروهای یگان محیط زیست این شهرستان به محل مورد نظر مراجعه نموده و یا لاشه یک  مواجه شدند.

ارسال کننده : نادر زندی

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فریدن در این باره گفت: بازدید و بررسیهای اولیه نشان می دهد لاشه متعلق به یکسیاهگوش (Lynx – لینکس) نر بالغ و مسن می باشد.

حسین خلیلی اظهار داشت: با توجه به پوسیدگی لاشه، تشخیص علت دقیق مرگ امکان پدیر نبود اما در بررسی های بعمل آمده آثار گلوله و جراحت بر روی بدن جانور مشاهده نگردید.

کشف لاشه ۲ سیاهگوش در طی دو سال گذشته در فاصله ۱۵ کیلومتری و همچنین مشاهده ۳ سیاه گوش توسط محیط بانان و همیاران محیط زیست در چهار ماهه اول سال جاری نشان از پراکنش، پویایی جمعیت و کامل بودن چرخه زیستی این گونه نادر و کمیاب در زیستگاههای شهرستان بوئین میاندشت می باشد.

لازم بذکر است آموزش حضوری مردم و آشنایی جوامع محلی و روستایی و تلاش شبانه روزی محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست بوئین میاندشت در حفاظت از حیات وحش و زیستگاههای آزاد و منطقه شکار ممنوع ستبله کمک شایانی در ثبت مشاهدات، پیگیری و همراهی مردم در حفظ گونه های مختلف حیات وحش بخصوص گونه های نادر و کمیاب نظیر سیاهگوش شده است