سازمان محیط‌ زیست لایحه حمایت از محیط بانان را به مجلس ارسال نکرده است

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه ادعای مسئولان محیط زیست در مورد ارائه لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس واقعیت ندارد بر لزوم ارائه هر چه سریع تر این لایحه به مجلس تاکید کرد.

علی وقف چی در واکنش به اظهارات پیاپی مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست در مورد ارائه لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس، گفت: “این لایحه به هیچ عنوان به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه نشده و ادعای مسئولان محیط زیست مورد تایید نبوده و واقعیت ندارد”.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر لایحه حمایت از محیط بانان به مجلس ارائه می شد به طور قطع در اولین فرصت نسبت به بررسی و تصویب آن اقدام می کردیم، تصریح کرد: “در صورت ارائه این لایحه از سوی دولت رسیدگی آن را در اولویت قرار داده و نهایت اهتمام خود را برای تصویب به کار می بریم”.

وی با یادآوری اینکه قشر مظلوم و بی دفاع محیط بان نیازمند حمایت های اقتصادی، اجتماعی و قضایی هستند، تصریح کرد: “در لایحه حمایت از محیط بانان باید به تمامی مشکلات محیط بانان به ویژه معاضدت های قضایی توجه شود زیرا خطرات زیادی از ناحیه شکارچیان غیرمجاز این قشر را تهدید می کند”.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با یادآوری اینکه حفاظت بهتر از محیط زیست لازمه افزایش حمایت ها از محیط بانان است، گفت: “لایحه حمایت از محیط بانان باید به صورت همه جانبه از محیط بانان دفاع کند؛ بهتر است روند پیگیری پرونده های محیط بانان سرعت بیشتری به خود گیرد و دستگاه قضا بدون نوبت به آنها رسیدگی کند”.

سید محمد مجابی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست طی روزهای اخیر در مورد اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای بررسی سریع‌تر لایحه حمایت از محیط بانان، گفت: “با رایزنی‌هایی که با کمیسیون کشاورزی داشتیم، امیدواریم مجلس با سرعت به این لایحه ورود پیدا کند”.