صدور مجوز فعالیت واحدهای صنفی بدون هماهنگی با محیط زیست

رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین با اشاره به اینکه بیشتر شکایت های شهروندان که به اداره محیط زیست می رسد مربوط به آلودگی ناشی از اماکن صنفی است اظهار کرد: متاسفانه مجوز فعالیت واحدهای صنفی بدون هماهنگی با محیط زیست از طریق اتحادیه‌ها صادر می شود و بعضا در محل نامناسبی استقرار می یابند.

ارسال کننده : سید مهدی موسوی

بازیافت پلاستیک

منصور گل محمدی افزود:به دلیل آنکه واحدهای صنعتی- صنفی مکان مشخصی ندارند و متغیر و اجاره ای  هستند آمار دقیقی از تعداد آن ها در شهرستان ورامین نداریم.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین با اشاره به آلودگی‌های ناشی از واحدهای صنفی گفت: واحدهای صنفی واحدهایی مانند بازیافت پلاستیک و ریخته‌گری فلزات هستند. اگر این واحدها پیش از شروع به کار، محل استقرارشان را از محیط زیست استعلام کنند قطعا مشکلات کمتری را ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۵ مورد پایش ویژه از واحدهای صنعتی-صنفی داشته‌ایم، اظهار کرد: طی این مدت ۳۶ مورد اخطاریه صادر شده است که عمده آن‌ها به تعطیلی واحدهای متخلف منجر خواهد شد.

گل محمدی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۶ تا اوایل خردادماه، ۱۵ مورد اقدام حقوقی و ارسال پرونده واحدهای آلاینده به مراجع قضایی صورت گرفته است. طی چند روز آینده نتایج پرونده‌های حقوقی مشخص خواهد شد.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ورامین ادامه داد: حدود ۱۵۰ واحد – که پیش از این در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته بودند- دوباره در خرداد ماه پایش خواهند شد تا مشخص شود که در لیست صنایع آلاینده باقی می‌مانند یا با رفع آلایندگی از لیست خارج می‌شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا واحدهای پلمب شده در صورت رفع آلایندگی امکان فعالیت مجدد دارند یا خیر،گفت: واحدهایی که مجوز فعالیت دارند، به شرط رفع آلایندگی امکان شروع به کار مجدد را دارند ولی امکان فک پلمب واحدهای غیرمجاز وجود ندارد.

گل‌محمدی در پایان اظهار کرد: پیگیر ایجاد هماهنگی بین اداراتی مانند حفاظت محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت در زمینه صدور مجوز واحدهای صنفی و تعیین محل استقرارشان هستیم. از شهروندان درخواست می کنیم مشکلات زیست محیطی منطقه خود را از طریق شماره تماس ۳۶۲۴۵۱۹۰ به ما اطلاع دهند. هرچند که در نیرو و امکانات محدودیت داریم ولی در اسرع وقت به شکایت های مردمی رسیدگی خواهیم کرد.