تشدید برخورد با صیادان غیرمجاز در سد شیرین دره

علی اصغر مطهری با اشاره به اینکه با توجه به فصل پیش رو تعداد صیادان ماهی از این سد نیز افزایش پیدا کرده است، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی برای صید ماهی از سد شیرین دره مجوزی صادر نمی کند.

ارسال کننده : نادر زندی

وی ادامه داد: متاسفانه علاوه بر صیادان غیر مجاز خراسان شمالی، تعدادی از صیادان به صورت غیر مجاز از سایر استان ها نیز در حاشیه این سد حضور یپدا کرده و اقدام به صید غیر مجاز می کنند.

مطهری اظهار کرد: تعدادی از صیادان خود را از سایر مناطق به حاشیه این سد می رسانند و امر غیر مجاز صید ماهی را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه سد شیرین دره به منظور اینکه آب شهروندان بجنورد را تامین می کند، تحت نظارت شرکت اب و منطقه ای استان است، بیان کرد: این شرکت نیز در برخورد با متخلفان صید ماهی در این منطقه نقش مهمی را ایفا می کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنها قایق این اداره کل در سد شیرین دره خراب شده و قابل استفاده نبود، گفت: اما محیط بان های این اداره کل با استفاده از قایق های شرکت آب و منطقه ای امر گشت زنی های مکرر را انجام می دهند.

گفتنی است مأموران یگان حفاظت محیط زیست مانه و سملقان حین گشت زنی در حوزه سد شیرین دره در مسیرهای صعب العبور موفق به دستگیری 5گروه صیاد غیر مجاز شامل 16نفر شدند.