عاملین شکار یک میش و یک بره میش وحشی در پارک ملی قمیشلو به سه سال حبس و جزای نقدی محکوم شدند

روز یکشنبه ۹۵/۷/۱۸ نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی قمیشلو در استان  اصفهان حین گشت زنی در ارتفاعات این پارک متوجه صدای شلیک سه گلوله شدند.

ارسال کننده : نادر زندی

رییس پارک ملی قمیشلو در این باره گفت: با اعزام سه اکیپ نیروی کمکی به محل شنیده شدن صداى شلیک ها، محیط بانان به  جست و  جوى منطقه پرداخته و حین دوربین کشى دو شکارچى را مشاهده نمودند.

مامورین جهت برخورد قانونی با شکارچیان وارد عمل شدند اما متخلفین با مشاهده محیطبانان متواری شدند.

جوهری اظهار داشت: در جریان تعقیب و گریز در کوه، یکى شکارچیان بلافاصله و نفر دوم پس از حدود ٣٠ دقیقه فرار توسط محیطبانان دستگیر شدند.

در بازرسی از این متخلفین لاشه یک میش وحشی به همراه یک اسلحه جنگى M1 غیرمجاز کشف و ضبط و متهمین جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردیدند.

با توجه به انتشار صداى شلیک چندین گلوله و کشف تنها یک لاشه شکار، صبح روز بعد محیطبانان مجددا به بررسى محدوده وقوع جرم در روز گذشته پرداخته و لاشه یک بره میش وحشى را کشف نمودند که با شلیک از همان اسلحه کشته شده بود.

لاشه بره میش وحشی که با شلیک شکارچیان متخلف از بین رفته و روز بعد توسط محیط بانان کشف شد

در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه کیفری نجف آباد، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست و مرجع انتظامی، کشف لاشه های شکار و اسلحه، اعترافات نامبردگان و سایر محتویات پرونده بزهکاری متهمان را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه هر یک از متهمان را به جرم شکار غیر مجاز به تحمل سه سال حبس محکوم نمود.

همچنین دادگاه متهم ردیف اول را به جرم حمل سلاح غیر مجاز به تحمل بیست میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

اسلحه کشف شده نیز با دستور قاضی پرونده به نفع دولت مصادره گردید.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر قوچ یا میش وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است. بنابراین متهمین می بایست مبلغ دویست میلیون ریال نیز بایت ضرر و زیان وارده به محیط زیست به حساب دولت واریز نمایند