آلودگی هوا مدارس سه شهر را تعطیل کرد

خبرگزاری هرانا ـ امروز در پی آلودگی شدید، گرد و غبار و شرایط نامساعد هوا، مدارس شهرستان مهران، خرمشهر و آبادان تعطیل اعلام شد.

ارسال کننده : مهدی موسوی

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، مدارس شهرستان مهران واقع در استان ایلام به دلیل گرد و غبار تعطیل شد.

به علت ورود سامانه گردوغبار به شهرستان مهران تمامی مدارس شیفت صبح تعطیل و فعالیت ادارات به جز ادارات خدمات رسان و امدادی با دو ساعت تا خیر شروع خواهد شد.

شبکه بهداشت و درمان مهران نیز با توجه به شرایط نامساعد و آلودگی شدید هوا، از بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان خواست از منازل خارج نشوند و از تردد غیرضروری در فضاهای آزاد خودداری کنند.

طبق گفته مسئولان هواشناسی مهران، میزان دید افقی در این شهرستان اکنون به یک هزار متر رسیده که ۹ هزار متر از وضعیت دید در هوای استاندارد و سالم کم تر است و نشان از آلودگی شدید هوا در این منطقه مرزی دارد.

همه مقاطع تحصیلی مدارس نوبت عصر خرمشهر تعطیل شدند

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پرورش خرمشهر گفت: “به دستور فرماندار همه مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان در نوبت عصر امروز (چهارم اردیبهشت) با توجه به وقوع پدیده ریزگردها تعطیل اعلام شد”.

عبدالحافظ عنبری با اعلام این خبر اظهار کرد: “با توجه به پیش‌بینی وضعیت نامناسب جوی و افزایش غلظت گرد و غبار در هوا، مدارس شهرستان در نوبت بعد از ظهر امروز، تعطیل است”.

وی افزود: “در حال حاضر تعطیلی نوبت عصر، به مدارس ابلاغ شده است”.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان: مدارس نوبت عصر سه مقطع آبادان تعطیل است

به گزارش ایسنا، مدیر آموزش و پرورش آبادان از تعطیلی مدارس این شهرستان در نوبت بعدازظهر امروز (چهارم اردیبهشت) در پی اعلام هواشناسی مبنی بر ورود توده گردوغبار از کشور عراق خبر داد.

اعظم قاسمی‌زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: “هم‌ اکنون از فرمانداری شهرستان استعلام گرفتیم و فعلاَ مدارس مقاطع پیش‌دبستانی، دبستان و متوسطه دوره اول تعطیل اعلام شده است”.

وی با بیان اینکه هنوز چیزی در خصوص تعطیلی مدارس متوسطه دوره دوم به ما ابلاغ نشده است، گفت: “اعلام تعطیلی با توجه به افزایش میزان گردوغبار در هوا و پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تشدید این پدیده تا بعدازظهر امروز بوده است”.

مدیر آموزش و پرورش آبادان تصریح کرد: “بر اساس اعلام فرمانداری، مدارس مقاطع گفته‌شده، در نوبت بعدازظهر امروز، دوشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه تعطیل است. همچنین اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص به مدارس و والدین انجام شده است”.