اطلاعیه 459 کمیته ی اقوام

ماده 3 اعلامیه جهانی حقوق بشر
ھر کس حق زندگی ، آزادی و امنيت شخصی دارد
ماده 5 اعلامیه جهانی حقوق بشر
احدی را نميتوان تحت شکنجه يا مجازات يا رفتاری قرار داد که ظالمانه و يا برخلاف انسانيت و شئون بشری يا موهن باشد.
ماده ی 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر
هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده ای بدون نگرانی از مداخله و مزاحمت و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه ای بدون ملاحظات مرزی است.

همچنان خطر اعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی را تهدید میکند.

رژیم جمهوری اسلامی ایران ناقض دائمی و برنامه ریزی شده حقوق انسانی خصوصا در برخورد با اقوام وملل ایرانی است. و پیوسته با بهانه های مختلف اقوام و ملل ایرانی را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده، عده ای را به خاک و خون می کشد . این بار نیز رژیم جمهوری اسلامی ایران چهار زندانی اهل‌ سنت را به اتهام «هواداری از گروههای سلفی» با برچسب ماده قانونی مرگبار « محاربه » در انتظار اعدام قرار داده است.
جهانیان بدانند که:
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی چهار زندانی اهل سنت کرد در حالی حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور به تائید رسیده و به شعبه ۱ اجرای احکام رفته است که دردادگاهی مغشوش، بدون داشتن حق وکیل و همراه با شکنجه های جسمی روحی بسیار حضور یافته اند.
اعضای کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی کانون دفاع از حقوق بشر در ایران ضمن حمایت از این چهار جوان محکوم به اعدام حکم صادره را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی می باشند .
اطلاعیه 459
کانون دفاع از حقوق بشر در ایران
کمیته دفاع از حقوق اقوام و ملل ایرانی