رودخانه کرج محل دفن زباله های شهری و صنعتی / مسئولان پیش از گرم شدن هوا زباله‌های حاشیه رودخانه را ساماندهی کنند

IMG20012534

یک فعال محیط زیست با بیان اینکه رودخانه کرج به محل دفن زباله های شهری و صنعتی و نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده است گفت: مسئولان تا پیش از گرم شدن هوا زباله‌های حاشیه رودخانه را ساماندهی کنند.

رضا سلیمی در گفتگو با خبر نگار مهر با بیان این مطلب افزود: رودخانه کرج زمانی یکی از پاک ترین رودخانه‌های ایران بود ولی متاسفانه امروز به محلی برای جمع شدن زباله شهری و صنعتی و نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در مجاورت این رودخانه شهرداری کرج پارکی بسیار زیبا احداث کرده اظهار داشت: اما در ضلع شرقی پارک شهید چمران که رودخانه کرج در کنار آن جاری است صحنه‌های بسیار زشتی از انبوه زباله‌ها وجود دارد که تما زیبایی پارک گلهای شهید چمران را تحت شعاع قرار می‌دهد.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: با گرم شدن هوا ظرف چند روز آینده به دلیل تولید بوهای نامطبوع ناشی از انباشت انواع زباله در حاشیه این رودخانه عملا امکان استفاده از فضای پارک نیز از بین می‌رود.

سلیمی از مسئولان شهردای کرج که نام این شهر را ایران کوچه نامیده‌اند درخواست کرد: هرچه سریعتر نسبت به ساماندهی زباله‌های این رودخانه که هم از منظر شهری فضای پارکی که شهرداری هزینه زیادی برای احداث آن صرف کرده مخدوش ساخته و هم آسایش اهالی منطقه و محیط زیست رودخانه را بر هم زده اقدام کنند.

وی به مسئولان شهری کرج پیشنهاد کرد: کانالی را از ضلع شمالی این پارک که از پل میدان کرج آغاز و به ضلع جنوبی این پارک که پل اتوبان تهران کرج منتهی می‌شود طراحی و در کنار آن از آلاچیق‌هایی برای استفاده عموم احداث کنند.

به اعتقاد سلیمی، با این اقدام هم زباله‌های رودخانه کرج ساماندهی می‌شود و هم فضای بیشتری در اختیار شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت فراهم می‌شود.