قتل عام صدها اصله درخت در اهواز در سایه سکوت مسئولین

یک فعال محیط‌زیست استان خوزستان از قتل‌عام صدها اصله درخت در شهر اهواز خبر داد و گفت: این جنایت در سکوت ناظران استانی و مدیران محیط‌زیست خوزستان صورت گرفته است.

ارسال کننده : نادر زندی

ناصر عبیات  با اشاره به قتل‌عام صدها اصله درخت در شهر اهواز اظهار کرد: طی دو روز گذشته، صدها اصله درخت در حاشیه مجتمع فولاد خوزستان بر اثر هرس غیر اصولی نابود شده و این عملکرد مسئولان مجموعه فولاد خوزستان در سکوت ناظران استانی و مدیران محیط‌زیست خوزستان صورت گرفته است

وی ادامه داد: متاسفانه شرکت فولاد خوزستان یکی از آلاینده‌ترین کانون‌های استان خوزستان و اهواز محسوب می‌شود که نه تنها فعالیتی برای بهبود کیفیت هوای استان نداشته بلکه به نابودی صدها اصله درخت اقدام کرده است.
.
 این فعال محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه صنایع آلاینده استان خوزستان قرار بود که به نهال‌کاری اهتمام کنند، خاطرنشان کرد: شرکت فولاد خوزستان تعهد داده بود که با همکاری یک شرکت دیگر، یک هزار و ۵۰۰ هکتار را در کمربند سبز نهال کاری کند اما هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

به گفته عبیات، خشک شدن تالابها و ورود ریزگردها در استان خوزستان مردم را آزار می‌دهد که یکی از راههای کاهش آن انجام درختکاری است اما متاسفانه این راهکار نه تنها انجام نگرفته بلکه تخریب درختها هم صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه اداره محیط زیست استان خوزستان و اهواز در مقابل این اقدام فجیع در قطع صدها اصله درخت در خوزستان سکوت کرده در حالیکه باید عملکرد نظارتی را نسبت به نابودی درختان طی دو روز گذشته اعمال می‌کردند.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: جای تاثر دارد که محیط زیست خوزستان در بی‌خبری کامل، ساعات خود را می‌گذراند و هیچگونه نظارتی بر مسائل استان ندارد؛ محیط زیست این استان به نوعی بی‌صاحب است.

عبیات اظهار کرد: هر پروژه‌ای که می‌خواهد در استانها اجرایی شود باید زیرنظر محیط زیست انجام گیرد اما متاسفانه هرس غیر اصولی و قتل عام صدها اصله درخت در خوزستان و اهواز بدون نظر محیط زیست و در سکوت انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً مردم دلسوز استان نسبت به چنین اتفاقی گلایه‌مند هستند و مسئولان باید با مسببان آن برخورد کنند؛ امیدواریم رسانه‌ها نیز نسبت به این فاجعه آگاه شوند.

روز گذشته برخی رسانه‌های محلی خوزستان، فیلمی از  قتل عام صدها اصله درخت در اهواز منتشر کردند که تاکنون سوی مسئولان استانی درباره چرایی وقوع این اقدام فاجعه‌آمیز و معرفی مسببان آن سکوت اختیار کرده‌اند.