سرانه تولید پسماند بیمارستانی در استان اردبیل 3 کیلوگرم به ازای هر تخت است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان سرعین گفت: مراکز درمانی در سطح استان اردبیل توسط اکیپ مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی استان، شهرداری ها و نظام پزشکی پایش می شود و همکاری خوبی را در این زمینه شاهد هستیم.

ارسال کننده : نادر زندی

‫سرانه تولید پسماند بیمارستانی در استان اردبیل 3 کیلوگرم به ازای هر تخت است‬‎ ile ilgili görsel sonucu

محمد خداپرست افزود: تمام مراکز درمانی از جمله مطب ها و آزمایشگاه ها ملزم به رعایت اصول مدیریت پسماند پزشکی هستند و با متخلفین برخورد می شود.
خداپرست با اشاره به اینکه بی خطرسازی پسماندهای پزشکی در تمام بیمارستان های استان انجام می شود، گفت: استان اردبیل یکی از استان های پیشرو در زمینه مدیریت پسماندهای پزشکی است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ضمن تاکید بر رعایت موضوع مدیریت پسماند توسط شهرداری ها گفت: متاسفانه مشاهده می شود برخی شهرداری ها به ضوابط فنی انتخاب محل دفن پسماند و دفن اصولی و بهداشتی توجهی نمی کنند و همین امر موجب به خطر افتادن سلامت عمومی جامعه می شود.
خداپرست صدور مجوز برای احداث مجتمع بازیافت و استحصال انرژی از پسماند شهری را گامی مثبت در راستای مدیریت پسماند استان ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این مجتمع بخش مهمی از مشکل پسماند عادی در استان مرتفع شود. 
عاطف ناصری، فرماندار سرعین نیز در این جلسه با اشاره به نقش آموزش های زیست محیطی در ارتقا فرهنگ زیست محیطی شهروندان از اختصاص 5 هکتار زمین برای دفن زباله شهرستان سرعین و همچنین اجرای طرح مدیریت جامع پسماند در سال آینده خبر داد.
ناصری گفت: با هماهنگی شهرداری و بخشداری مقرر شده است تا پسماند شهری و روستایی شهرستان سرعین در محل جدید، دفن شود.
وی به بحث برنامه ریزی برای تفکیک از مبدا و بازیافت زباله با توجه به گردشگری بودن شهر سرعین اشاره و بر تهیه طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان سرعین با همکاری ارگان های ذیربط از جمله شهرداری تاکید نمود.