واگذاری دانش فنی فناوری پلاسمای سرد به پژوهشکده کشاورزی

شرکت دانش‌بنیان کاوش یاران فن پویا، دانش فنی طراحی و توسعه کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع غذایی و کشاورزی را در راستای توسعه همکاری ها طی قراردادی با نظارت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی واگذار کرد.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

شرکت دانش‌بنیان کاوش یاران فن پویا، سال گذشته موفق به طراحی و ساخت دستگاه پلاسمای سرد اتمسفری مدل (Enhancedtech-16I) برای تحقیقات کشاورزی و صنایع غذایی به منظور کاهش بار میکروبی و افزایش جوانه‌زنی شد.
این دستگاه با توجه به آشنایی و فعالیت پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی با چالش‌های حوزه‌های کشاورزی و صنایع غذایی، به منظور بهبود ویژگی‌ها و کاربردها در اختیار این پژوهشکده قرار گرفت.
به دنبال این همکاری ها، قرارداد همکاری پژوهشی و واگذاری انحصاری دانش فنی امضا شد که در پی آن امکان‌سنجی تقاضاهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع غذایی و کشاورزی، توسعه بازار ماشین‌آلات فناوری پلاسمای سرد و توسعه دانش فنی کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع غذایی و کشاورزی فراهم خواهد شد.
همچنین بر اساس این قرارداد سهمی از فروش دستگاه‌های صنعتی به ‌عنوان سهم توسعه و واگذاری دانش فنی به مدت ۵ سال به پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ارائه می‌شود.