عاملین کشتار بیرحمانه دو پلنگ جوان در موگرمون شناسایی و دستگیر شدند

به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر شکار غیرمجاز پلنگ در روستای موگرمون از توابع شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد، با توجه به اینکه محدوده مذکور جزو مناطق آزاد بوده و شهرستان لنده نیز فاقد اداره محیط زیست می باشد، نیروهای یگان محیط زیست از سایر شهرستان ها و مرکز استان، عازم منطقه مذکور شدند.

ارسال کننده : نادر زندی

مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در این باره به خبرنگار دیده بان گفت: طی هماهنگی با دادستان و فرماندار، تحقیقات مامورین در این زمینه آغاز و بر اساس تصاویر و اطلاعات به دست آمده دو مظنون در این رابطه شناسایی و بازداشت شدند.

سید اسداله هاشمی اظهار داشت: در جریان تحقیقات صورت گرفته و بازجویی از مظنونین مشخص شد دو پلنگ توسط متخلفین در ارتفاعات روستای موگرمون کشته شده اند.

…………………..لاشه یکی از دو توله پلنگ کشته شده که دم و دست ها و پایش نیز قطع شده است

مامورین موفق شدند لاشه یکی از دو پلنگ کشته شده را کشف و به اداره محیط زیست منتقل نمایند و اما لاشه پلنگ دوم همچنان در ارتفاعات بوده هنوز کشف نشده است.

در حال حاضر یکی از متهمان روانه زندان شده و نفر دوم با دستور دادستان جهت تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد.

هنوز جزئیات بیشتری از انگیزه و چگونگی کشتار پلنگ ها مشخص نشده و پس از تحقیقات تکمیلی طی روزهای آینده منتشر خواهد شد اما ظاهرا پلنگ ها دو توله ی حدودا یک ساله بوده اند که همزمان توسط متخلفین شکار و سپس سلاخی شده اند.

در حال حاضر با ورود دادستان بعنوان مدعی العموم و اداره محیط زیست بعنوان شاکی خصوصی پرونده از جنبه کیفری و حقوقی در دست پیگیری و رسیدگی می باشد.