عاملین صید ۳۰۵ ماهی در رود شاوور پس از واریز جریمه به دادگاه معرفی شدند

نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی کرخه حین گشت و کنترل در حاشیه رودخانه شاوور در حوالی شهر عبدالخان با یک گروه صیاد غیرمجاز مواجه شدند.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

رییس اداره پارک ملی کرخه و منطقه حفاظت شده میشداغ در این باره گفت: محیط بانان جهت برخورد قانونی با متخلفین وارد عمل شده و سه نفر را در این رابطه بازداشت نمودند.

محمد الوندی اظهار داشت: از متخلفین یک خودرو وانت، یک قایق، چهار عدد باطری، دو دستگاه الکتروشوکر و تعداد ۳۰۵ عدد ماهی رودخانه‌ای کشف و ضبط گردید.

متهمین پس از دستگیری و تشکیل پرونده جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

صیادان متخلف مبلغ ۱۵/۲۵۰/۰۰۰ ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید غیرمجاز ۳۰۵ عدد ماهی رودخانه‌ای (پنجاه هزار ریال بات هر یکماهی) را به حساب دولت واریز و فیش مربوطه را به دادگاه ارائه نمودند.

متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست محیط زیست، در دادگاه به جرم صید و شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا سه میلیون ریال محکوم خواهند شد.

صید ماهی با استفاده از جریان برق یکی از روش های غیر قانونی و غیر اخلاقی صید به شمار می رود چراکه استفاده از جریان برق موجب فلج شدن و مرگ بسیاری از آبزیان ازجمله لاک پشت ها، خرچنگ ها و قورباغه ها و غیر می شود.

این روش برای خود صیادان و سایر افرادی که با آب رودخانه در تماس هستند نیز بسیار خطرناک است.