ورود فاضلاب به کارون باید متوقف شود

غلامرضا شریعتی در کارگروه ساماندهی رودخانه کارون با بیان اینکه ورود فاضلاب به کارون یک جنایت است، افزود: نباید گذاشت حتی یک قطره فاضلاب وارد کارون شود و این شدنی است.

ارسال کننده : نادر زندی

وی گفت: حیات بیش از چهار میلیون نفر از مردم خوزستان به رودخانه کارون بستگی دارد و بدیهی است آلوده کردن کارون به منزله به خطر افتادن حیات مردم استان است.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با بیان اینکه تا پایان امسال طرح جمع آوری فاضلاب اهواز باید به بهره برداری برسد، افزود زنده نگه داشتن و احیای این رودخانه بستگی به جلوگیری از ورود فاضلاب به آن دارد و در این زمینه مشکل اصلی، فاضلابی است که به این رودخانه ریخته می شود و تاکنون برای برطرف شدن این مشکل اقدام منسجم و هماهنگی صورت نگرفته است.

شریعتی با بیان اینکه تصفیه خانه شرق اهواز تنها 60 درصد فاضلاب این شهر را تصفیه می کند، افزود: باید 40 درصد باقی مانده این طرح تا پایان سال جاری تکمیل شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه فاضلاب تصفیه شده در دنیا برای صنعت و آبیاری فضای سبز استفاده می شود اظهار داشت: فاضلاب تصفیه شده رودخانه کارون باید به مصرف صنایع و فضای سبز برسد.

وی با ابراز رضایت از اقدامات حفاظت محیط زیست خوزستان برای حفاظت از رودخانه کارون گفت: باید همه برای نجات کارون از وضعیت موجود کمک کنند و مردم وتشکل های زیست محیطی در این زمینه فعال تر شوند.

شریعتی در  زمینه انتقال آب از سرشاخه های کارون گفت: ما با انتقال آب کارون به فلات مرکزی ایران ، تنها برای مصارف شرب مخالفتی نداریم.

در سال جاری چندین زنجیره انسانی در مخالفت با انتقال آب از سرشاخه های کارون در دو سوی ساحلی کارون تشکیل شده است.

کارون که از زردکوه بختیاری سرچشمه می گیرد پس از عبور از مراکز عمده جمعیتی استان خوزستان به اروندرود ملحق می شود و سپس راهی خلیج فارس می شود.