دستگیری متخلف کشتار 7 سر خرگوش در دشت سهرین

سید رضا موسوی مشکینی گفت:در پی گشت و کنترل شبانه مامورین پاسگاه محیط بانی دشت سهرین چهار متخلف در حین شکار خرگوش در اراضی روستای سهرین در منطقه حفاظت شده سرخ آباد دستگیر و لاشه 7 سر خرگوش از متخلفین کشف و ضبط شد.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

سید رضا موسوی مشکینی گفت: متخلفین در تاریکی شب با استفاده از پروژکتور و اسلحه شکاری اقدام به شکار خرگوش می کردند که در دام محیط بانان گرفتار شدند.

وی ادامه داد: متخلفین به محض مشاهده و دریافت پیام ایست محیط بانان اقدام به فرار نمودند که پس از تعقیب و گریز نیم ساعته با تلاش محیط بانان منطقه دستگیر شدند.

موسوی با بیان اینکه متخلفین دستگیر شده غیر بومی هستند،افزود:لاشه 7 سر خرگوش، یک قبضه اسلحه ته پر، 6 تیر فشنگ ساچمه و یک دستگاه پروژکتور از متخلفین کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان ضمن تشکر از زحمات محیط بانان گفت: پرونده تخلف متخلفین تنظیم و به زودی به مراجع قضایی استان ارسال خواهد شد.

غفور بدری سرپرست منطقه حفاظت شده سرخ آباد نیز در این خصوص گفت:ما محیط بانان تمام شبانه روز مشغول پایش مناطق هستیم و در صورت مشاهده تخلف برابر قانون اقدام خواهیم کرد.

بدری ادامه داد:علی رغم هشدارهای صادر شده از طرف سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر ممنوعیت شکار حیات وحش، برخی افراد سودجو به دنبال نابودی حیات وحش هستند .

سرپرست منطقه حفاظت شده سرخ آباد در پایان گفت:از شکارچیان تقاضا داریم دست از تهدید و شکار حیات وحش بردارند و یقین بدانند در صورت انجام تخلف توسط محیط بانان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی و از طرف مقامات محترم قضایی جرائم سنگینی به سبب رفتار غیر انسانی آنها در نظر گرفته خواهد شد .