عامل شکار غیرمجاز چهار عدد کبک بوسیله اسلحه قاچاق به تحمل ۸۳ روز حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد

تیرماه سال گذشته نیروهای یگان محیط زیست لامرد فارس حین گشت و  کنترل در عرصه های طبیعی این شهرستان با یک شکارچی غیرمجاز روبرو شده و وی را بازداشت نمودند.

ارسال کننده : نادر زندی

‫عامل شکار غیرمجاز چهار عدد کبک بوسیله اسلحه قاچاق به تحمل ۸۳ روز حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد‬‎ ile ilgili görsel sonucu

رییس اداره حفاظت محیط زیست لامرد در این باره گفت: در بازرسی از این متخلف لاشه چهار عدد کبک، یک اسلحه شکاری غیرمجاز و یک عدد فشنگ کشف و ضبط و متهم جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی گردید.

سلمان پور اظهار داشت: در جریان رسیدگی به این پرونده در دادگاه عمومی شهرستان مهر، دادگاه با استناد به گزارش نیروهای محیط زیست و مرجع انتظامی، کشف لاشه شکار و اسلحه قاچاق، کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب مهر و اعترافات صریح متهم، بزهکاری وی را محرز و مسلم دانست.

بنابراین دادگاه متهم را از بابت شکار غیرمجاز جانوران وحشی به تحمل چهار ماه حبس و از بابت حمل سلاح غیرمجاز به پرداخت ۲۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم نمود.

همچنین با حکم دادگاه اسلحه و مهمات کشف شده به نفع دولت مصادره گردید.

اما دادگاه با توجه به فقدان سابقه کیفری و پیش بینی اصلاح متهم، دادگاه مجازات چهار ماه حبس تعزیری را به پنج سال حبس تعلیقی تبدیل نمود.

در صورتیکه متهم در طول مدت تعلیق حبس مرتکب یکی از جرائم عمدی موجب قصاص، دیه و یا تعزیر شود، دادگاه قرار لغو تعلیق را صادر نموده و متهم برای گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد.

پس از گذشت یک سال از صدور حکم با توجه به اینکه متهم جزای نقدی در نظر گرفته شده بابت حمل سلاح غیرمجاز (۲۵ میلیون ریال) را پرداخت ننموده و هیچ مالی نیز در این رابطه معرفی نکرده بود، با پیشنهاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهر، دادگاه جزای نقدی را به حبس تبدیل نمود.

بنابراین معادل هر سیصد هزار ریال جزای نقدی به یک روز حبس تبدیل و متهم از بابت حمل سلاح قاچاق به تحمل ۸۳ روز حبس محکوم گردید.

این حکم قطعی بوده و متهم جهت گذراندن دوران محکومیت خود روانه زندان خواهد شد.