عامل شکار غیرمجاز یک آهو در پناهگاه حیات وحش موته دستگیر شد

نیروهای یگان محیط زیست پناهگاه حیات وحش موته حین گشت و کنترل در جاده اصفهان – تهران به رفتار یک خودروی سواری مشکوک شده و جهت بررسی موضوع وارد عمل شدند.

ارسال کننده : علی شعبانزاده

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: راننده خودرو با مشاهده خودروی محیط زیست بلافاصله محل را ترک کرده و از دید مامورین خارج شد.

مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: محیط بانان در ادامه متوجه یک فرد پیاده شدند که در حاشیه جاده ایستاده و گویا منتظر بوده است تا خودرویی که متواری شد وی را سوار کند. بنابراین مامورین وارد عمل شده و مظنون را بازداشت نمودند.

محیط بانان متوجه شدند مقداری موی آهو به کفش متخلف چسپیده و شوار وی نیز گل آلود است.

بنابراین مامورین به جست و جوی اطراف پرداخته و پس از مدتی لاشه یک آهوی نر را مشاهده نمودند که بر اثر شلیک گلوله دقایقی است که از بین رفته است.

شکارچی متخلف بازداشت شده و به منظور بازجویی و معرفی همدستانش (سرنشینان خودروی متواری) به مراجع قضایی معرفی گردید.

متهم با دستور مقام قضایی تا زمان معرفی سایر متخلفین و تحویل اسلحه بکار رفته در شکار روانه بازداشتگاه شد.

بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه  ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک آهو معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم می بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نماید.

همچنین متهم در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.